Visar inlägg med etikett Bilar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bilar. Visa alla inlägg

2009-08-09

Först med det senaste

Jag kanske kommer att vara först i Malmö, frånsett handlarn själv, med nya Priusen, men jag kommer att ha väldigt lite tid att känna mig unik.

2009-06-15

Förbrukning

De flesta testarna är ju karlakarlar och försöker använda nya Priusen som en sportbil i Roslagen. Alltså klagar dom på att det inte är det, och att förbrukningen inte är i närheten av Toyotas utlovade 0,39 l/mil. Vi Bilägare har satt en dam bakom ratten, hon tog samma runda under Toyotas siffror. Skulle betyda att jag nästan kan dela mina bränslekostnader med tre - men så är jag ju ingen dam heller...

Edit: Även damer kan ha svårt att nå 0,39

2009-06-02

Som vanligt byter jag för sent


Men denna gången var de jämnare slitna iaf

Posted by ShoZu

2009-06-01

Vad kommer bilen att kosta?

Priserna och utrustningsnivåerna avslöjas om en vecka, men förra helgen släpptes de engelska priserna, lite mer lull-lull till samma pris. Där har även alla utom ingångsmodellen 17", dock inget om soltak. I USA kostar däremot taket $2000 extra...

2009-05-27

Augusti, september, eller?

Hondas nya Insight blev ju mest sålda bil i Japan, första gången för en hybrid för en månad: strax över 10 000 för april. Men nu har japsarna gått och förhandsbeställt 80 000 Prius, så fan vet när jag får min:

Bilen är bställd. Preliminär leveransmånad september.

Tack för din beställning.

Toyota Företagsbilar

2009-05-18

Toyotafamiljen

På besök hos morsan och farsan med nytvättad Celica - då har dom ju en en dag gammal Yaris. Fick bara sitta och lukta lite på nybilsdoften. Dom kanske får lukta på min Priusdoft i augusti

Posted by ShoZu

2009-04-06

Ny ljuddämpare


Ny ljuddämpare
Originally uploaded by Joffemannen.

2009-04-01

Bilpendla


Bilpendla
Originally uploaded by Joffemannen.
Tvungen att tidrapportera på Nobelvägen innan jag fick sura brev från mina 4 intressenter och då fastnar man bakom detta.

2008-10-07

Varvat räknaren


Varvat räknaren
Originally uploaded by Joffemannen.
Ja, inte på riktigt, men det är minst 3e gången jag ställer en bil på 20000

2008-08-26

Boatspotting: KESS Elbe Highway

Nu har jag identifierat ännu en nybilsfärja, KESS Elbe Highway. Vi ska flytta rundor på kontoret så alla är arga - alla utom jag, jag får sitta kvar på min plats och räkna båtar.

2008-08-20

Boatspotting


Nu hann jag hitta namnet på ett av fartygen som går till Malmö med bilar - nån som vet vilket bilmärke som hyr Baltic Breeze från UECC?

2008-05-09

Moment 22


Moment 22
Originally uploaded by Joffemannen.

Dåliga däck


Dåliga däck
Originally uploaded by Joffemannen.
Nytt rekord, även för denna dåren

2008-04-04

Dom kan inte stava till min bil

Ska jag ändå inte köpa ett avgasrör av dom? Snälla?

2008-02-26

Godkända vägar

Vägarna är hyfsade i Skåne, så man kan ju hoppas att de flesta kamerorna hamna nån annanstans. Alternativt tar jag ut dendär Priusen på jobbet, så blir väl inte fortkörningsböter ett lika stort bekymmer.

2008-02-17

Hur länge får man stå?


Hur länge får man stå?
Originally uploaded by Joffemannen.
Efter två vanliga böter på städdagar blir det ett rött klistermärke. Sen gäller det ju att tajma in städdagar på helgerna.

2008-01-05

Dålig start


Dålig start
Originally uploaded by Joffemannen.
Pengarna försvann ju under helgerna, så man önskar man kunde snåla ett tag nu. Men efter storfesten var lägenheten upp och ner, och TVn har börjat glappa. När vi äntligen lyckades betala räkningarna kom det in en bokklubbsbok jag glömt avbeställa. Dan efter hade bilen gett upp, fick skaffa batteriladdare och är fortfarande inte säker på att det hjälper. Och i torsdags fick man denna skärmen när man startade om datorn. Dags för ny hårddisk?

2007-12-01

Händige Herrn


Händige Herrn
Originally uploaded by Joffemannen.

lö 2007-12-01 16:50 20071201(001) Drog mig för det in i det sista, men hittade ingen som på studs kunde göra det åt mig. Så nu tog jag mig till Jula och köpte en kolv med tillbehör och lödde fast batterikontaktblecket på låsknappen till bilen. Tyvärr har jag råkat skruva på potentiometern för fininställning av frekvens, så vi får se vilken bil som öppnar sig...

Gick sedan in på Julas hemsida, letade fram deras 60-wattare, skickade länken till min bästa vän - dvs mig. Och den funkar inte. Man blir miljöskadad av att knacka javakod på IKEA.

2007-09-13

Attackpendla


Attackpendla
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-09-13 07:41 20070913 Denhär rackaren körde av på avfarten och på på påfarten och den enda positionen han tjänade var min. Död åt alla mottrafikanter!

2007-05-29

Felparkering


Felparkering
Originally uploaded by Joffemannen.
ti 2007-05-29 10:14 20070529 Så det var därför den platsen var ledig på IKEAs parkering...