2008-02-08
Folierad
2008-02-07
Hamlets Kronborg
2008-02-06
Södra innerstaden
2008-02-01
Svärfar i finkan
Nej, nu ska jag lira CoD2, efter att vi på maintenance slaktade arkitekterna i CoD4 på lunchen igår så vill dom byta spel till måndag. Även om jag var med i vinnande laget så gick det inge vidare -alltså dags att öva. Frågan är om man ska terroriststämpla våra arkiteter - dom sprang ju runt i palestinasjalar?
Kornkonsert med förhinder
2008-01-28
Inget EM på plats
2008-01-20
En natt i Ystad
När duken blir såhär vet man att det var en rejäl kväll. Bula på hakan och skallen, en öm axel. I övrigt har det hänt en massa man inte får blogga om på och bredvid jobbet, bland annat har framtiden kanske en rolig karriär i sitt sköte. Om man står ut med kollegor som äter hund. Nuvarande kollega har gett lite skvaller från rättegången mot svärfadern som terroristanklagade en Lundabo så han fick sitta i finkan i USA, om ni minns. Nu krockade det ju med Beltranrättegången (som vi inte såg något av i Ystad), så pressen verkar inte ha följt den. Advokaten tvingade den terroristanklagade att förhålla sig ganska tyst, men svärfadern verkade göra bort sig ganska bra på egen hand. Han förklarade bland annat för rätten att han inte hyste någon tilltro till Svenskt rättsväsende - alltid en bra början på sitt försvar?
Vi kanske borde sälja den gamla laptopen nu när the Beast har anlänt? Kan man få nått för en Dell Inspiron 9300 tro? Vissa hoppas.
Sen har vi fixat plåtar till Korn på KB i Köpenhamn, Mustasch spelar 2 dagar efter på KB i Malmö. Och snart kommer Robinson-Jesus att ha mixat färdigt en liten grej med Alex. Och en av mina kollegor är insyltad i syntklubb på Deep, sista fredagen i varje månad, och typ första fredagen i varje månad. Måste dit 7 mars, då en annan av mina kollegor ska spela. Så, nu ska jag zappa lite, Balboa tog precis slut. Inte säker på att jag kan poängsätta den.
2008-01-10
2008-01-09
ZyXEL P-320W och EQII
The game clients will need ports 1023 through 65535 for TCP and UDP forwarded to the player's computer. If setting up Port Forwarding, use trigger port 7000 for all gamesDen dator som skickar något på port 7000 tar alltså därefter all trafik på alla oregistrerade portar. Jättesnällt. Min router från Telia kan däremot låta en dator vara default server i NAT-inställningarna. Om de statiska IP-inställningarna funkar ska jag iallafall kunna få igång speldatorn som speldator och kunna slösurfa på övriga. Och forwarda port 80 till min webbserver. Sen ska man bara se till att forwarda rätt portar så μTorrent kan snurra på en annan maskin. Hoppas de har vettigare hjälp.
[Edit] Var visst inte så svårt.
2008-01-08
Monstret har kommit
Då är den levererad, Dell XPS M1730. Men än så länge vet vi inte vad den går för, kvällen och tidiga natten gick åt till att försöka få igång EQII på Vista genom trådlösa routern. Får se om jag får låna den i framtiden och vad jag ska installera då. Strategi/taktik och Andra världskriget - förslag? Ska prova Call of Duty 4, men det är ju en FPS, ju.
Sen är den visst självpimpande, måste kolla upp på hur många coola sätt man kan få den att blinka i takt. Och om man kan klocka upp den lite, nätadaptern väger exempelvis mer än min Asus. Och hur man kan programmera om statistikdisplayen.
2008-01-05
Månadens pryl
[Edit] Cool! Cinergy Hybrid T USB XS funkade prima på min lilla Asus (står S5200A istf S5200N under min) också, drog bara 20-25% trots att det är en 1,73 GHz med integrerad grafik, jämfört med den fete Inspiron med 1,86 GHz och GeForce Go 6800 där det drar 25-35%. Men som sagt, bättre köp är nog den utan analog tuner - borde väl vara samma hårdvara för övrigt? Bor man på landet finns det en med dubbla digitala tuners.
Dålig start
2007-12-30
Facebook social news
2007-12-29
2007-12-27
Ny hall
2007-12-24
2007-12-21
Julhälsning
2007-12-20
ServiceDesk, fast lite för roligt
Hejdå Facebook
2007-12-18
Vinnande chokladen
2007-12-16
2007-12-11
Angående den bokningsbara vagnen
Vi hade också önskat att det gick att få displayen på hatthyllan att fungera som avsett, men dessvärre så är inte bokningssystemet hos SJ och fordonenens informationssystem kompatibla. Men vi har en önskan och strävan om att få även denna platsskyltning att fungera bättre och jobbar på detta med våra partners.
Stefan
Trafikplanering Tåg
Skånetrafiken
Med vänlig hälsning
Karin Askagården
Kundinformatör
Kundcenter Pågatågsstationen
Pågatågstationen
211 20 Malmö
040-23 63 38 telefontid: 11,00 - 13,00
2007-12-10
Bromsad e-handelssatsning
2007-12-07
Marknadsföringsstöld
2007-12-05
Remissvar ärende 392452
Att man kan boka platsbiljett från Malmö till Göteborg var jag medveten om, problemet är att vagns- och platsnumreringen gör att jag varje morgon måste informera Göteborgsresenärer att det tågsätt jag sitter i, det "södraste" på tåg 1014, kopplas av i Helsingborg - dvs att deras platsbiljett inte gäller min plats, utan motsvarande plats på det tågsätt som är i färd att kopplas på längst norrut på Malmö Centrals spår 5. Allt som oftast händer det att dessa resenärer inte blir tacksamma för de upplysningar jag delger dem, utan fortsätter kräva att få sitta på den plats jag sitter på, en plats i ett tågsätt som inte går till den destination som står skriven på deras biljett. Jag skulle gärna slippa dels att behöva informera resenärerna om var deras platser finns, men framförallt de konflikter som då och då uppstår. Mitt första förslag är att ni inför en tydligare vagnsnumrering.
Jag försökte dessutom tolka ditt svar, är det verkligen så att man kan boka en plats på tåg 1014 från Malmö till Helsingborg? Jag har aldrig mötts av någon som har en bokad plats inom Skåne.
MVH
/Josef Nedstam
Goddag, yxskaft - Skånetrafiken
Enligt vårt avtal med SJ finns det nu 56 platser (av 237 per tågsätt) som är bokningsbara på de Öresundståg som går vidare mot Göteborg, Kalmar och Kristianstad. Dessa platser kan bokas till/från Köpenhamn vid längre resor till/från utanför Skåne. Vilka platser som är bokningsbara framgår av skylten på hyllkanten ovanför platsen som är tänd med texten "Kan vara reserverad". Naturligtvis kan man sitta på platsen om den är ledig utan särskild platsbiljett men måste vara beredd att "lyfta" om någon med platsbiljett dyker upp.För vidare kontakt i detta ärende ange ärendenummer 392452 och om du vill svara på detta mail var vänlig och klicka på följande länk
[edit - kanske olämpligt att alla kan hoppa in rakt i ärendekonversationen]
(OBS går ej att göra svara/reply!)
Med vänlig hälsning
Richard Ohlson
Kundinformatör
Kundcenter Pågatågsstationen
Pågatågstationen
211 20 Malmö
040-23 63 38 telefontid: 11,00 - 13,00
Self non-equi-joins
SELECT d1.name team1, d2.name team2, SYSDATE + ROWNUM match_date
FROM department d1 JOIN department d2
ON d1.dept_id < d2.dept_id;
Men då spelar Accounting sina tre matcher de tre första dagarna och tittar sen på i tre dagar. Låt aldrig datanördar göra sportexempel.
2007-12-04
Lösning på språkförbistringen?
2007-12-01
Händige Herrn
lö 2007-12-01 16:50 20071201(001) Drog mig för det in i det sista, men hittade ingen som på studs kunde göra det åt mig. Så nu tog jag mig till Jula och köpte en kolv med tillbehör och lödde fast batterikontaktblecket på låsknappen till bilen. Tyvärr har jag råkat skruva på potentiometern för fininställning av frekvens, så vi får se vilken bil som öppnar sig...
Gick sedan in på Julas hemsida, letade fram deras 60-wattare, skickade länken till min bästa vän - dvs mig. Och den funkar inte. Man blir miljöskadad av att knacka javakod på IKEA.
Fontana grape har utgått
2007-11-30
Brev till Skånetrafiken, ärendenummer 392452
2007-11-24
Tattade Hiltontassar
2007-11-23
Bjursta sideboard fix
2007-11-22
2007-11-21
Bland Sveriges bästa sajter
Skilja Flamländare från Valloner
2007-11-14
Orlando!
2007-11-13
Danmark är och förblir Danmark
Massa träffar
2007-11-12
Mailer
2007-11-11
Nyhetstorka
2007-11-07
Hur söker man sig hit?
josef nedstam
4
josef nedstam""
3
dunka mig gul & blå""
2
bongo flava
2
cambodia
2
debaser after church lillasyster
2
flux fluorskölj
2
kurdistan fördelar/nackdelar
2
anders jöfelt""
1
att röka sidfläsk""
1
bra projektnamn""
1
grabb weekend""
1
kal p dal""
1
ogiltigt program""
1
peter akinder""
1
röka sidfläsk""
1
utlämnad till usa"" + kambodja""
1
aftonbladet toyota mr2 2006
1
anders jöfelt
1
angkor wat + denguefeber
1
anzac day
1
att köpa lägenhet i cambodia
1
benulic
1
bota från nätverksdisk
1
cambodia +fotboll
1
claesgatan före detta atalay
1
denguefeber sihanoukville
1
det är ostron champagne man steker
1
djur på 320 kilo utrotningshotade
1
dunka mig gul & blå
1
dunka mig gul och blå
1
facebook app
1
filip tufvesson
1
frida - dunka mig gul & blå
1
frida dunka mig
1
fördelar/nackdelar kurdistan
1
gipsplugg
1
google ""bara en träff""
1
josef nedstam bilder
1
jättestånd
1
kambodja+studera
1
kassettdäck
1
kattpiss i soffan
1
kjell jöfelt
1
lampbelysning till blommor
1
malaria angkor wat
1
nedstam 2007
1
numark usb
1
numark vinylspelare usb
1
patrik anderssons bröllop
1
peter tosh alla vill till himmelen
1
pickupförstärkare
1
piltdown man
1
plusdeck 2
1
red bull kodein
1
regnperiod angkor
1
sihanoukville
1
sihanoukville regnperioder mars
1
skruvankare malmö
1
skruvankare+ikea
1
strawcab
1
taif hockey
1
tandhygienist alexandra gabriel
1
thepriatebay.org
1
tid för att röka sidfläsk
1
tungskrapa indisk
1
usb kassettdäck
1
värma mat i frigolitförpackning
1
västpapua
1
wolly rinho phnom penh
1
filip tufvesson""
0
Korvkatastrof
2007-10-21
Världens bästa pinne
2007-10-19
Kö
2007-10-17
Nähä, Sabena
Skriv på för En Bok För Alla
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?barnboken
Gör det ni med!
2007-10-12
Pelare?
2007-10-10
Lurad av Nokia
2007-10-05
33 1/3
Nej nu ska vi fakturera ända in i kaklet! Eller ska man ta 16.10-tåget? ...
2007-09-29
2007-09-28
Vad var det jag sa?
Preparation H
2007-09-26
Onsdagshockey
2007-09-24
Tvättid
2007-09-20
Fångsten med hem
Blodbad
2007-09-18
Googles stavningskontroll fallerade
2007-09-13
Attackpendla
2007-09-12
2007-09-08
Knutpunkten
2007-09-06
Rensa bort mig själv från Google Analytics
2007-09-05
SOA är inte så lätt
2007-09-03
Styra Google?
Måndag
2007-09-01
Malmö
2007-08-31
Google scholar igen
Annars ägnar vi dagen åt att stänga ärenden, efter att ha testat en vecka. Jag ska inte lägga ut texten om hur givande projekttest är här på detta bygget. För egen del har jag också börjat oroa mig för ledighet i oktober - POLS här blev nekad en vecka, och jag har ju redan biljetter till Amerikat!
2007-08-30
Nytt batteri
2007-08-25
2007-08-24
15 år sen
Snacka skit
Och om nån timme ska jag fortsätta min dokumentation av alla festivalens Langosställen. Fredagshaiku:
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern
2007-08-23
Entity-Attribute-Value
2007-08-22
Semesterskägg
SQL och WSAD
Nedstam på nätet
Nej, nu är det dags att döda processerna javaw.exe och eclipse.exe och se om omstart hjälper.
2007-08-07
Skyll er själva
2007-07-25
Vinn en grabb-weekend åt mig!
En epok går i graven
2007-07-24
Skrytresekartan
2007-07-23
Fel arena, då kan det inte bli rätt klack
2007-07-19
Google-träffar
Ja, jag hittade en bredare sökning. Försök slå 18 540 000 000 träffar om ni kan.
BTW, pattaluder ger bara en träff, om det sedan kan räknas som ett riktigt ord är en annan fråga. Nån som hittar ett SAOL-ord som bara ger en träff? Fan, nu kommer ju pattaluder att ge två träffar. Pattaludret däremot, kommer när google hittat hit bara ge en träff. Ha! Fasen, gick inte. Pattaluderna. Får jag va ensam om den en stund?
2007-07-13
Avståndsmätare
Fredagen den 13:e
2007-07-12
Pendla precist
Studera snabbt och lätt!
Nej, de vill såklart bara att endast de som har råd ska få plugga. Bäva, klassresenärer!