
Så mina originalinlägg räknas alltså inte som så viktiga mot den söktermen, riktigt taskigt...
När duken blir såhär vet man att det var en rejäl kväll. Bula på hakan och skallen, en öm axel. I övrigt har det hänt en massa man inte får blogga om på och bredvid jobbet, bland annat har framtiden kanske en rolig karriär i sitt sköte. Om man står ut med kollegor som äter hund. Nuvarande kollega har gett lite skvaller från rättegången mot svärfadern som terroristanklagade en Lundabo så han fick sitta i finkan i USA, om ni minns. Nu krockade det ju med Beltranrättegången (som vi inte såg något av i Ystad), så pressen verkar inte ha följt den. Advokaten tvingade den terroristanklagade att förhålla sig ganska tyst, men svärfadern verkade göra bort sig ganska bra på egen hand. Han förklarade bland annat för rätten att han inte hyste någon tilltro till Svenskt rättsväsende - alltid en bra början på sitt försvar?
Vi kanske borde sälja den gamla laptopen nu när the Beast har anlänt? Kan man få nått för en Dell Inspiron 9300 tro? Vissa hoppas.
Sen har vi fixat plåtar till Korn på KB i Köpenhamn, Mustasch spelar 2 dagar efter på KB i Malmö. Och snart kommer Robinson-Jesus att ha mixat färdigt en liten grej med Alex. Och en av mina kollegor är insyltad i syntklubb på Deep, sista fredagen i varje månad, och typ första fredagen i varje månad. Måste dit 7 mars, då en annan av mina kollegor ska spela. Så, nu ska jag zappa lite, Balboa tog precis slut. Inte säker på att jag kan poängsätta den.
The game clients will need ports 1023 through 65535 for TCP and UDP forwarded to the player's computer. If setting up Port Forwarding, use trigger port 7000 for all gamesDen dator som skickar något på port 7000 tar alltså därefter all trafik på alla oregistrerade portar. Jättesnällt. Min router från Telia kan däremot låta en dator vara default server i NAT-inställningarna. Om de statiska IP-inställningarna funkar ska jag iallafall kunna få igång speldatorn som speldator och kunna slösurfa på övriga. Och forwarda port 80 till min webbserver. Sen ska man bara se till att forwarda rätt portar så μTorrent kan snurra på en annan maskin. Hoppas de har vettigare hjälp.
Då är den levererad, Dell XPS M1730. Men än så länge vet vi inte vad den går för, kvällen och tidiga natten gick åt till att försöka få igång EQII på Vista genom trådlösa routern. Får se om jag får låna den i framtiden och vad jag ska installera då. Strategi/taktik och Andra världskriget - förslag? Ska prova Call of Duty 4, men det är ju en FPS, ju.
Sen är den visst självpimpande, måste kolla upp på hur många coola sätt man kan få den att blinka i takt. Och om man kan klocka upp den lite, nätadaptern väger exempelvis mer än min Asus. Och hur man kan programmera om statistikdisplayen.
lö 2007-12-01 16:50 20071201(001) Drog mig för det in i det sista, men hittade ingen som på studs kunde göra det åt mig. Så nu tog jag mig till Jula och köpte en kolv med tillbehör och lödde fast batterikontaktblecket på låsknappen till bilen. Tyvärr har jag råkat skruva på potentiometern för fininställning av frekvens, så vi får se vilken bil som öppnar sig...
Gick sedan in på Julas hemsida, letade fram deras 60-wattare, skickade länken till min bästa vän - dvs mig. Och den funkar inte. Man blir miljöskadad av att knacka javakod på IKEA.
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern