2009-05-27
EU-valet igen
2009-05-26
Ankdamm på Möllan
Boatspotting: IFK - Malmö 2 - 0, Malmö - piraterna 1 - 0
2009-05-24
Tack och farväl, Labbe
När jag tänker efter kan jag faktiskt förstå ledning som bänkar en spelare som inte skrivit kontrakt. Vill man var skyltfönster åt någon? Nu släpper vi detta och laddar för morgondagen!
2009-05-23
2009-05-22
Nya Gamla Ullevi
Tortyrdebatten
Men nu var ju inte Bush och Cheney logiska, de var onda. Onda människor torterar för sin egen njutning. Enda anledningen att debattera med onda människor är att visa för resten av världen att dom är onda. Men det är amerikanska liberaler för fega för att göra. Jag hoppas, men tror inte, att Obama gör upp med torterarna och de som beordrat tortyren. Annars måste jag snart stämpla även honom som omoralisk.
2009-05-20
Boatspotting: Tycho Brahe
2009-05-19
2009-05-18
Toyotafamiljen
Nätverksstatus
Speciellt eftersom man beställt en Squeezebox Classic. Har ju iofs dragit sladd till TV/stereobänken och har en router där, men man ska ju även ansluta sin N95a, N97a eller iPhone över det trådlösa för att styra den. Duetten verkade inte prisvärd med tanke på den möjligheten. Trist att jag nästan har lyckats gömma nätverkssladden till TVn, det är ju inte så att jag kommer att använda TVns nätverksfunktionalitet i någon större utsträckning - och PS3an har ju trådlöst. Men det är ju tråkigt att ha ett nätverksuttag på TVn som man inte har nån sladd inkopplad i. Jag ska väl iallafall slippa koppla in min bärbara med sladd om jag vill visa full-HD på TVn nu när routern funkar. Dock ligger uppkopplingen på ner åt 90 Mbit/s, så jag får ta ett varv till och hitta optimala inställningar. Steg 1 bli att än en gång trixa med kanalerna:
C:\Users\Josef>netsh wlan show networks mode=bssid
Sen är det en del inställningar för paketstorlekar, men där vet man ju aldrig hur galet man kan ställa till det.
När vi sen får en ny kabel-TV-operatör i sommar så kanske man ska fundera på en sovrums-TV? Helst vill man ju bara ha en enhet, men vill man ha dlna-stöd så är 32" minsta storleken just nu. Alterativet är att köpa en 26"are och en popcorn hour. Oj, där fick jag mess från komplett.se, de har nu Squeezeboxen i Malmö! Nåiallafall, en 26"are måste man ju koppla med sladd till en popcorn hour och allt måste skruvas upp på väggen, kan se konstigt ut. Samsung har istället en 32" serie, B65X, med DLNA och möjlighet att köpa ett trådlöst USB-kort. Ett passande tangentbord till det så är man ju nästan hemma. Frånsett att man vill ha högtalare i badrummet och en Squeezebox Boom i köket...
Prylar på väg
1 st. i leverans 805178402
Plockning påbörjad: 2009-05-17T14:32
Färdigpackat: 2009-05-17T15:14
Troligtvis kan jag hämta den på vägen hem ikväll. Så får vi hoppas att den uppfyller alla mina drömmar om den perfekta medialösningen. Man vill bara beställa mer med sånna leveranstider.
2009-05-16
2009-05-15
Boatspotting: Adenviken
Boatspotting: På kryss i sundet
2009-05-14
Boatspotting: No more boatspotting
Kan dom sluta skada sig?
IKEA och Ryssland
2009-05-13
Ny mobil på väg
2009-05-12
2009-05-10
2009-05-09
2009-05-08
Bad Taste Cambodia
Ett utdöende släkte
2009-05-07
Rabatt till fattiga stockholmare
2009-05-05
Värre ställe att pendla till än hit?
Ett annat lag som varit i ettan, och som jag sett göra sin hemmadebut är ju Helsingborg HC. Farsan undrade varför det var lika många poliser som publik, och nu har förklaringen kommit. Lite respekt iallafall, att dom "hejar" på laget från sin egen håla, istället för att som så många andra härifrån favorisera ett lag från ett vägskäl strax söder om Lergöksstaden. Då kan man väl lika gärna byta in sin röd-blå mot en gul ÄFF-tröja?
2009-05-01
2009-04-27
Inte bara Herr Ampelmann
Boatspotting: Ocean Nova
2009-04-25
2009-04-24
Lämnar halsdukarna på rummet
Man konfererar ju med stockholmare så man får offra en förkylning på fjället för att visa lite hjärta i motgångarna nu
2009-04-23
I've got a golden ticket
2009-04-20
Rekordförsök
Den har tuggat i 2 timmar för att uppdatera sig. Hur lång tid kan en uppdatering ta, och its illa går det när jag ger upp och startar om hårt?
Edit: Efter 7 timmar stängde jag av hårt, och den stekte inte min profil så jag fick logga in och börja om. KB915597 hade fastnat. Definitionsfil version 1.55.1119.0 verkar inte ha varit så bra. Nu har det kommit en ny som den installerade fint.
Serieledare
2009-04-18
2009-04-17
Aldrig får man vara riktigt glad 2
Edit: Kanske löser sig? Undras om han ska få nån lika fin ramsa som Agon eller Miljan - hoppas han blir värd en på söndag
Edit 2: Fast frakturen blev ju bekräftad. En kvart som supersub bör han väl ändå mäkta med?
2009-04-16
Suck
2009-04-15
Boatspotting: Stockholm och Malmö igen
Aldrig får man vara riktigt glad
2009-04-10
2009-04-09
Mustaschens sista dag
2009-04-08
Läggmatch av bloggläsare?
Muren, från väst
Är orolig att mitt tilltag med denna lapp kan stå mig dyrt. Försvaret är att det är i samma ironiska anda som texten på förslagslådan. Biter nog dåligt...
Roligt att vi också sitter i den mest ohälsosamma och önskade kontorsmiljön, och det var redan innan muren restes.
2009-04-07
Funkar geotagging?
Samma gamla utsikt, men var?
Nej, funkar bara om man skickar till Flickr, och det var ju just vad jag ville undvika...
Testar ShoZu
Får se om det funkar bättre än Flickr
Hmm... Är alltid på i bakgrunden, och dyker upp några sekunder efter man har tagit en bild. Den skickar bilder direkt till blogger, och säger sig vara obegränsad om varje objekt är mindre än 10 MB. Bilden här är i originalstorlek, men bilden i nästa post är web size. En nifty feature är att man kan be den föredra att skicka över routern här hemma, hittar den inte den så skickar den över Telia. Kan nog bli bra, får prova ett tag. Får se om det påverkar batteritid påtagligt.
Boatspotting avslutad
Kvaldramatiken vägrar ta slut
Update: Fahlander är rolig. Och gnällig. Och gnällig. Nu är det bara att hoppas att jag orkar läsa honom från Tyskland på torsdag kväll.
2009-04-06
Psykkriget har börjat
2009-04-05
Betal-Flickr

Update: Ovi vill bara dela ut album, och långt ifrån automatiskt:
2009-04-04
2009-04-03
Julgran med slutspelsmusch
Boatspotting: Delta Victory

Kom hem - Svennis - kom hem
2009-04-02
Tredje perioden på smålandsderbyt
All-ettan-kval utan LG
Men Radio Kronoberg har ännu ej rapporterat från Victoriahallen, en massa annan tråkig hockey istället...
Ah, där kom dom in från Victoriahallen, 0-2 efter numerärt överläge! Weeeha! Det blir en grön småländsk folköl i min TAIF-tröja! Kolla in Jack Vegasmaskinerna och slutspelsmuschorna:

"Han är född och uppvuxen i Malmö, Sveriges tredje stad, och han har snabbt
anpassat sig till Tingsryd.– Nej, här är inte drygt. Jag trivs jättebra och
tiden går snabbt mellan matcherna, säger Fredrik."
Återhämtningen

När kommer han?
Expressen har faktiskt kopplat Wilton med AIK tidigare under denna silly season.
2009-04-01
Real Malmö?
Edit: Nu är det bekräftat, fast det är fel dag att bekräfta saker på