2009-07-30
PS3 Media Server
2009-07-29
4-4-2?
2009-07-27
2009-07-23
TAIFbloggar
2009-07-21
Boatspotting: MSC Maria Pia
2009-07-20
2009-07-19
2009-07-18
2009-07-15
Boatspotting: Horyzont II
2009-07-14
Roskildeavrundning
- Wolves in the Throne Room: Rätt trevlig start på festivalen, intressant. Ganska bra att sova till också
- Katzenjammer: För mkt folk, jag kom inte tillräckligt nära för att se om dom var söta. Och publiken dansade korkade danser
- Volbeat: Mindre ös än vi trodde, eftersom dom tjatat så om att de inte fick dra på som dom ville de gånger vi sett dem i Sverige. Och så var ju Michael Poulsen apafull
- Kanye West: Såg två låtar, ingen kommentar
- Mew: Inte min stil iheller, sov ganska gott förutom att jag blev sparkad i huvudet
- Pablo Moses & U-Roy: Antagligen en lämpligare start på fredagen än Satyricon. Ganska skön gladroots i solen
- Isis: Som sagt skäggigare och hårigare än jag minns dem, och de är lite introverta och drar inte direkt med sig publiken. Men helt OK
- Faith no More: Vad hade han på sig?
- Nick Cave & the Bad Seeds: Grymt jävla bra. Kanske lite för bra. Blev lite tokig
- Skambankt: Helt OK och deras trogna fans såg till att det blev en av spelningarna med mest tryck
- Grace Jones: Där sov jag mest, imponerar inte på mig
- Nine Inch Nails: Där sov jag bara, Alex klagade på att hon hörde mina snarkningar mellan låtarna trots att det enligt henne var spelningen med mest tryck
- Amadou & Mariam: Ännu en passande start på en festivaldag, hade bara dammet varit rött också så hade man trott att man var där
- Slipknot: Bra mycket bättre än jag trodde, har inte riktigt fastnat för dom på skiva. Detta trots att jag inte imponerades av deras cirkuskonster
- Pet Shop Boys: Ganska kul faktiskt
- Darkane: Hörde dem genom stängslet när vi släpade grejorna till bilen. Fan att vi bodde så långt av, annars hade man kanske orkat höra både dem och Neurosis på söndagen
2009-07-09
Målvaktsbyte
F.ö. tror jag inte Zlatan passar i England, och damfotboll hade jag inte gått på om dom var helnakna. (Joooo, det hade jag...).
Hur lätt är förresten inte jag att lura att läsa nåns blogg...
2009-07-08
Boatspotting: Alholm
Technorati
Ny TV-leverantör
CA-modulen dök upp innan Roskilde. Den skrämde mig lite då det bara stod MPEG-2 på den, men jag tänkte att om de ändå ännu ej har HD i min kabel så får jag väl leva med det. Efter Roskilde, på söndagen, hämtade jag ut paketet från CanalDigital - för att kanske hinna bjuda våra vänner på AIK-matchen. CA-modulen funkade men utan kundnummer (står på fakturan som förhoppningsvis kommer om 6 månader) gick det inte att beställa matcher. Boxen däremot hittar inte en enda kanal. Sjukt. TVn hittar ju alla kanaler utan CA-modul, vare sig jag har 5-meterssladden direkt, eller boxen emellan, eller bara skarvar boxsladden på kabeln. Får prova ikväll att ta bort T-kopplingen i väggen och se om det är det som ger boxen problem. CA-modulen fungerar däremot över förväntan - jag får in mer än vad CanalDigital hävdar att de skickar ut. SVT HD, Canal+ HD och Canal+ Sport HD är inga problem. Övriga HD-kanaler är det sämre med men Canal+ är det viktigaste. Men det finns vissa begränsningar: Nu i början har jag "alla" kanaler, men när jag försöker titta på vissa som egentligen inte ska ingå ger CA-modulen upp och visar bara de helt fria kanalerna. Då får jag låta TVn svalna nån minut. Det är lite segt att identifiera vilka för att kunna ta bort dem ur kanallistan - och fan vet om det spelar nån roll eftersom man med jämna mellanrum måste göra ny sökning. Alltså får man bygga favoritlistor. Det funkar, men det är bara i kanallistan man kan bläddra när man använder TV-guideläget. Och TV-guideläget är (frånsett att man kan råka trycka på en kanal som gör att man måste stänga av TVn några minuter) faktiskt riktigt bra. Även om det som vanligt är en riktigt röra med navigering. Upp på programväljaren på fjäkon betyder ju såklart att man går upp en kanal. Upp på navigeringsknappen i TV-guiden betyder såklart att man går ner en kanal. Plus att man skiftar sida höger/vänster bland kanalerna med Text-TV-knapparna röd/grön - eftersom navigeringsknappens höger/vänster är upptagna av att bläddra bland programmen i en kanal.
Återkommer med fullständig rapport när CanalDigital strypt kanalutbudet till det jag betalar för.
AIKs 11 miljoner
2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...
Heja TAIF!
2009-07-06
2009-07-05
2009-07-03
2009-06-30
2009-06-29
2009-06-28
2009-06-27
Mobilt via go@blogger.com
Mobilblogga på N97
2009-06-26
Boatspotting: Nymfen
2009-06-25
Ny telefon
Rapport kommer. Ännu inte HELNöJD. TäNKTE gå tillbaka till fLICKR men det kan man inte använda till att skicka upp på bLOGGER som iNNAN...
2009-06-22
Korkade göteborgare/korkade fotbollsspelare?
2009-06-19
2009-06-18
Punchdrunks på Debaser
Som både M och A sa, Tarantino. Själv tyckte jag introt lät som Bob Hund, men se som ägget har växt... Och dom är från Solna. Konstigt A är förtjust?
2009-06-17
Roskildes spelschema klart
2009-06-15
Förbrukning
Edit: Även damer kan ha svårt att nå 0,39
En utgångspunkt för festivalen?
01. Black Sabbath
02. Soundgarden
03. Led Zepplin
04. Neurosis
05. Slayer
06. Kyuss
07. Meshuggah
08. The Melvins
09. Metallica
10. Godflesh
11. Tool
12. Isis
13. Sleep
14. Dimmu Borgir
15. Mastodon
16. Motorhead
17. Swans
18. Slipknot
19. Nirvana
20. Napalm Death
21. Celtic Frost
22. Strapping Young Lad
23. Anthrax
24. The Stooges
25. At The Gates
26. Ministry
27. Morbid Angel
28. Voivod
29. Nine Inch Nails
30. Monster Magnet
31. Sepultura
32. Opeth
33. The Dillenger Escape Plan
34. Lamb Of God
35. Saint Vitus
36. Venom
37. Pantera
38. Blue Cheer
39. Killswitch Engage
40. Black Flag
41. Killing Joke
42. High On Fire
43. Shadows Fall
44. AC/DC
45. Obituary
46. Electric Wizard
47. Eyehategod
48. Death
49. Cathedral
50. Hatebreed
Ganska löjlig, men man kan ju ha den för att bocka av på festivalen.
Vad ska jag se på Roskilde?
- Nick Cave & the Bad Seeds
- Slipknot
- Volbeat
- Isis
Sen verkar det som jag ska på grabbgrej på Ulf Lundell, får man väl ställa upp på då. Och nu råkade jag hitta Darkane, lite störigt att de är från Helsingborg, och deras gamla material var lite väl mycket growlande kanske. Kollega rekommenderar M. Ward - godtagbart substitut för Dylan och Cohen? Och El Hijo de la Cumbia får jag väl prova, även om man nog enligt min smak kan blanda cumbia med bättre saker än electronica. Kanske Bomba Estéreo har den blandning jag söker? Kom gärna med tips från bandlistan nu i väntan på att man ska få reda på vem som spelar när.
Dom kommer också att visa Död Snö och originalet till Inglorous Basterds - The Inglorious Bastards. Om dom nu inte tänker visa en screener av höstens film? Men Död Snö, Eins Zwei Die! Och vad, förutom Zombie Strippers, kan vara bättre än Nazi Zombies?
2009-06-14
2009-06-13
Vem är vem?
Fortfarande lika glad för presenten, men har ännu ej lyckats pricka in alla autografer. Välkomna att hjälpa mig!
























