2009-11-01

Tack för nätet!

Efter en trogen säsong med dethär skitlaget var det en välbehövlig present i höstmörkret

Lyxlirare

Sunkig gymnasieträff

2009-10-31

Fiska?

Det är gött till sjöss ändå

Ännu en grabbhelg

Ingen fisk men brotherly love

2009-10-30

Uganda du fria!

Tröls är oslagbara! Hade hellre druckit Nile Special, men man tager vad som bjudes

Anständighet på jobbet


Ja, var går gränsen för vad man kan visa på sin dataskärm? Här är den väl inte riktigt nådd, men jo kanske - IKEA är ju som det är. Men jag blev ju lite betänksam till vilken albumart som man egentligen har på dautan, vad kom med till senaste Rammsteinskivan exempelvis?

En tunna tvålkulor

Jävligt sugen att sno hem dom

2009-10-29

Modern Warfare 2

Spelet är förhandsbokat på CDON - 449 kr plus frakt är klart bättre än Steams hutlösa €60. Gör CDON rätt ska det väl dessutom betyda att man har spelet på releasedagen, 10 nov. Då har jag tio dar att ta mig igenom singelplayern och samla XP innan semestern. Singelplayern måste man ju igenom med tanke på dagens snackis. Jag tror ju inte spelföretagen är bäst lämpade att lära oss något om terrorism och lämpliga metoder för terroristbekämpning, speciellt som deras huvudsakliga marknad är hjärntvättade amerikaner. Men ser fram emot att utvärdera problematiken själv i mitten på november. Kollegorna ska göra ett event av det här i Hbg fredagen den 13:e men det ska mycket till för att hålla mig i Hbg en fredagkväll. Sen hoppas jag spelet ska kunna ge mitt nya grafikkort en utmaning, på CoD4 och CoD5 kan jag ju maxa allt.

Hockeystatistik

Plus/minus ska visst vara det viktigaste att titta på när man ska bedöma hockeyspelare, men såhär blir det när man har en målskillnad på 64-20. Från stats.swehockey.se

Årets bil!

Nu har den blivit årets bil i Japan, får se vad dom europeiska biljournalisterna väljer för nått. Finalisterna tillkännages 2 nov, vinnaren 30 nov. Men att de utsett Fiat till meste vinnare säger väl en del om europeiska biljournalister.

Det lite tråkiga är att den också varit mest säljande bil i Japan sen den släpptes, så jag är inte direkt unik.

2009-10-28

Fungerande telefon



Nu har äntligen v20 av min firmware till N97an kommit. Så helt plötsligt fungerar mina widgets och det finns minne över! GUIt har fått ett litet lyft även om det inte framgår från bilden tagen av min inbyggda webcam. Och kinetic scrolling har jag inte riktigt märkt av, men det är säkert ascoolt. Dessutom fick jag igång synkning mot google calendar via Mail for Exchange - måste bara utvärdera hur mycket kräm den featuren suger. Sorgligt att jag då sitter där med repan bredvid linsen, det gör ju att blixten ibland läcker in i vänsterdel av bilden:



2009-10-27

Artistisk flickvän

Ja, inte på bilden då. Tror det var innan påskfiaskot trots den lugubra minen

2009-10-24

Amerikansk afton?

Här trodde man, men så blev det pannbiff

Amrikansk grabbfest

From the N97

Meningslösa gårdagsmatchen

Att där var 11 000 göteborgare är ju lite roligt med deras gratisinträde, en kostnad motsvarande 2 500 000 för sponsorerna, för en sunkig oktoberkväll på en grusplan. Men det var inte det som gladde mest, utan att jag när jag sätter på TVn en fredageftermiddag i slutet på oktober, klockan 1800(!!!) endast hör MFF-ramsor, bland 11 000 göteborgare.

Men varför i helvete fick inte Daniel slå straffen? Nån som minns när han senast missade en? Minns ni när Zlatan slog en straff mot San Marino - minns ni hur många sidor det skrevs i Aftonbladet? 7. Men nu var det väl kanske inte Wilton som snodde den, det var väl som vanligt Rolle som rörde om i grytan efter att ha rökt knes. (Jaja, efter att ha läst artikeln ser det ju ut som att det iallafall enl Wilton var en deal med DA, men sjukt hur som)

Och för övrigt är ju kungen KUNG.

Kudos till mig!

Och här är länken, för intresserade. Så lätt är det att få fett med street cred

2009-10-23

De har redan stulit våren från oss

From the N97

Mobilvettochettiket

Jag anser ju att den som ringde upp ringer upp igen om samtalet bryts - för att man ska slippa behöva ringa till två röstbrevlådor när man återupptar samtalet. Men idag blev jag uppringd och rörde mig på ett sådant sätt att samtalet bröts - det var alltså mitt fel. Kändes som jag borde vara den som ringde upp då, men motparten kunde ju inte gärna veta hur jag rörde mig...

För övrigt planerar vi att utveckla en Ranelidalizer, nån som vill hjälpa till?

2009-10-22

Kylskåp?


Har ju inte brytt mig så mycket om hur min dator mår eftersom allt har funkat fint tills jag fick in Nvidia-drivisarna från 27 sept och grafikkortet gav upp, så nu kikar jag lite extra när jag nu pluggat in mitt nya. Kolla processortempen här till höger på ASUS PC Probe! Österrikarna är riktigt grymma på att göra det tyst och kallt. Men det är ju bara två 3GHz-kärnor min Noctua NH-U12P behöver kyla.
Men angående mitt gamla 9800GX2-kort, läs snälla inledningen till Extremetechs recension av kortet från mars 2008. Gissar de skulle kunna ha återanvänt den inledningen till deras nya dubbelkort GTX 295 men 9800GX2orna hade inte hunnit börja hoppa strömhopp över kanten när den recensionen kom. 60% återkallade?
Till våra nya tittare: Äger ni ett 9800GX2 och får problem, speciellt med att drivrutiner inte laddas, eller att den i device manager säger "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)", hör av er till er återförsäljare eller till generalagenten om ni råkade beställa när Shoppingsajterna Svenska AB ägde Datorbutiken.se så ska ni nog få ett nytt. Eller bättre. Hoppas bara jag får något roligt, mitt nya GTX 275 är nog lite snabbare, men det var ju inte direkt något frivilligt byte. Får jag ett GTX 275 till så ska jag prov köra båda, fast jag maxat inställningarna på mina spel...

2009-10-21

Nytt grafikkort, ny hockeykväll

Svårt kombinera de två. Lyckligtvis har ju inte Canaldigital lyckats skriva avtal med Viasat om deras hockeykanal, men jag försökte följa TAIF på everysport.com. Efter underläge efter första, och en mållös andra så vaknade tigrarna och tvålade till Goiset med 4-1. Självklart är TAIF sämst om du frågar runt, och vår miljondollarman gjorde bara ett mål så det är ju katastrof.

I övrigt så lyckades Malmö ta sig upp i ledning i Hockeyallsvenskan, där även slagpåsen Björklöven (som var mitt första hockeylag av någon anledning) tvålade till Örebro. Vi kanske vågar skriva om det skitlaget igen? Bofors vände 0-2-underläge i sista till 4-2 och även om Troja inte är världens motstånd så var det inte planerat att Bofors ska ligga där de ligger. Var det för jag var uppe och tackade för premiärsegern? Sen lyckades både AIK och Leksand förlora ganska stort - ergo rödhöksledning. Såklart för tidigt att säga något, en ganska jämn serie, men det ska väl ge den nya organisationen lite andrum och kvalspel uppåt kan man väl tro på utan att jinxa nått?

Går vi tillbaka till Div 1F (en blogg som följer 1F och F1?) fick inte KHK med sig alla tre poängen, men fick in en puck i förlängningen mot Olofström, tråkigt. Pantern har inte riktigt svajat in sig efter att ha blivit av med målvakten till Växjö, så de fick heller inte med sig alla poängen men fick extrapoängen efter 3:42 i den lilla förlängningen - något de hade väldigt svårt för förra säsongen. Slutligen har Nybro fortsatt svårt att anpassa sig efter nedflyttningen, och har på den fjärde och sista allettanplatsen bara en pinne ner till Pantern. Ska man förresten tro wikipedia så har Torsten Flink spelat i Pantern - ska vi säga att det är bekräftat?

Nu när hockeyn är över får jag väl se till att kasta mig ut på nätet och fragga lite fjortisar. Nästan så man vill prova nått nytt för att utmana kortet, men Batman: Arkham Asylum är på nedladdning över Steam. Förutom det spelet ingick 10% rabatt på 5 spel, men CoD6:MW2 har inte dykt upp där än - man kan visst inte förhandsnedladda... Och så hittar jag inte mina gamla 3DMark06-siffror, så jag vet inte riktigt vad 13733 betyder. Windows tycker iallafall att mina två kärnor 3GHz är flaskhalsen, fick bara 5,6 poäng på processorn. 5,9 på allt annat.

Men inte fragga för mycket nu - köra till Älmhult imorgon.

Boatspotting: Frej

Isbrytaren Frej på väg från Öresundsvarvet i Landskrona mot Gbg i 15 knop. Oden, som jag nämnde för ett tag sen, la sig i hamnen här och inte i Landskrona. Polarforskningssekretariatet fyller förresten 25, och har nyttjat Oden sen -89 för att ta sig till Nordpolen. Bara att hoppas att trippen i somras handlade om att rädda miljön, ironiskt om den skulle handla om att hitta mer fossilt bränsle.

Jadetigern

Om nån undrade

2009-10-20

Datorhaveri

Dethär känns inte riktigt som det ska:
Jag har iallafall lyckats få kontakt med ASUS, men dom vill ha serienummer - ett nummer som står på förpackningen...
Jag har iallafall beställt ett nytt, kan ju inte vänta på att få skeppa det gamla till Taiwan och hoppas på att få ett utbyteskort - CoD6 släpps ju snart! Med maxflyt kan dom inte ge mig 9800GX2 eftersom dom är slut, och istället får jag ett GTX 275 till och kan köra dom i SLI. Man får väl drömma?
Fotbollen har ju inte gått nått vidare, varken idag eller igår. MFF kändes igen från i våras. Det var lite som hemmamatchen mot AIK, men IFK var bättre än AIK. Imorgon kommer Goiset till Templet, men eftersom TAIF har 28 av 30 poäng undrar man hur länge man kommer att bry sig denhär hösten. Jag ska iaf komma ihåg att klappa min lilla jadetiger inför varje match.

Prius enda top-tio "miljövänlig" i hela världen

Man får ju inte kalla bilar miljövänliga, har ju Konsumentverket slagit fast. Men den enda bilen som är med på tio-i-topp snålaste bilarna i USA, Europa och Japan är min Prius. Räknar man om från tabellen så ser man dock att nånting är snett - Priusen skulle dra 0,38 i Europa, 0,48 i USA och 0,29 i Japan? Dom kanske glömde att det finns olika miles per gallon när dom försökte göra jämförelserna? (Får tacka Filip för den slagningen på WolframAlpha)

Sen är jag fortfarande skeptisk mot dieslarna, men innan jag klankar ner för mycket på dom får jag väl läsa på om miljöpåverkan av att framställa mina 24 NiMH-celler.

2009-10-19

Rök och blixttifo

Inte dyrt i inköp iaf. Nu jävlar drar det igång

Sporthelgen

Först gladdes man åt att Chelsea fick stryk, men Liverpool följde ju snabbt upp med förlust de med. Hade inte åkt hem till Liverpool om jag varit gollekillen som skickade in badbollen. Wolves lyckades iallafall ta en pinne, så snart är det nog dags för tjejen att uppfylla sitt löfte, damma av symaskinen och sy tre brandgula vargdräkter.

Lipsillarna i Åtvidaberg är hur välkomna upp som helst, men det är lite läskigt att varken Åtvidaberg eller Mjällby tar mer än 2 500 per match - de som står på tur att ramla ut just nu ligger nästan på 10 000 båda två. Fördelen är att Malmö då har en chans att vinna publikligan nästa år. Läskigt också att en ny (fast gammal) arena ska visa sig vara helt värdelös. Jag tyckte ju den var fin att titta på i bortamötet mot IFK, men dom glömde väl att det finns en hög med skitlag i Göteborg som skulle dela på nya gamla gamla nya Ullevi. Och grusplanen bidrog ju lite till att HIF fick stryk igår, Malmö har alltså chansen att gå upp till en 5:eplats ikväll. Men jag är orolig - IFK är det enda lag som i år spelat bra och därför vunnit odiskutabelt över MFF. Å andra sidan spelar det kanske kvitta - vem vill ge guldet till AIK? Å tredje sidan - vem vill ge guldet till skattefifflarna och stolpflyttarna från Kamratgården? Nej, det blir för svårt att tänka ut, alltså önskar jag mig bara hattrick av Daniel Larsson i varje återstående match. Seger gör ju också att man kommer närmre detdär 4:e-platsmålet, Kalmar tappade ju poäng. Sjätte eller fjärdeplats är kanske iofs helt ointressant det med - vem vill hundraårsjubilera genom att förlora mot Cork i nått kval till nåt kval till att bli sämst i Europa?

F1 såg ju ut att kunna ge poäng, iallafall till kurva 5. Undras om stallet låter Trulli förklara sin syn på det hela, den synen var ju minst sagt intressant där han sprang över till Sutil och blev fysisk. Sen såg det ju bra ut ett tag för Kobayashi, men efter sista depåstoppet lyckades de precis få ut honom efter blockmongot Fissichella. Betydde iallafall att han fick göra en omkörning i sitt första F1-lopp. Troligtvis ganska ovanligt i ett premiärlopp.

Och Roma, ... Vi såg Wallander istället, men i TV4-pausen fick jag se att vi hade ledning - för att vända det till underläge. Brandvägg är dessutom en konstig historia, men det var roligt att till och med Wallanders mail var på svenska - dock var Falks anteckningsbok på engelska.

Hockeyn gick däremot bättre, en knapp seger i bortaderbyt mot Nybro och TAIF fortsätter vägra förlora. Ska det som vanligt bli "sämst när det gäller"? Vill man sen försöka se något positivt i att Örebro än så länge klarar att hålla sig i mitten av HockeyAllsvenskan så är det att TAIF då borde klara samma sak. TAIF har även bättre publiksnitt än 6 av lagen i HA. Men man kan strunta i sånna diskussioner också, och bara fokusera på att hata Örebro. Och då var det ju inte fel att Pantern tvålade till KHK. Trots att man blivit av med sin viktigaste spelare. Mmmm... Skitsnacksspridaren Fahlander hävdar förresten att Torsten Flink spelat för Pantern, måste jag försöka bekräfta/dementera. Nej, dags för lunch

2009-10-14

AddThis

Nu la jag på AddThis-knappen, och tryckte på den. Kan internet cirkelreferenser? Måste nämligen utvärdera säkerheten på denna funktion...
Bad Taste Cambodia

Shared via AddThis

2009-10-08

Höger eller vänster?

Höger eller vänster? Men Alliansen har å andra sidan hamnat i ett riktigt stim av tokmotioner. Tokigast i veckan annars är ju offentlig dresscode. Satt man i regeringen trodde jag stora fördelen var att man kunde lägga genomarbetade propositioner, men sitter man i allians kanske det behövs lite tokstollar som kastar in förslag. Reinfeldt får väl komma tillbaka från sina samtal med gud och styra upp. Men jag får väl heja på gud nu när Ohly svikit.

2009-10-07

Juggan är borta

Marskalk Titos framtidsstat har suddats bort. Min kollega från Juggan tyckte inte det var så märkvärdigt. Östtyskland, denna mönsterstat, fick .dd, men fick aldrig tillfälle att maila någon med sådan adress, tragiskt. Sovjetunionen står däremot enat mot de kapitalistiska horderna, med över 80 000 registrerade domäner och ständiga nyregistreringar!

2009-10-02

Boatspotting: Oden

Isbrytaren Oden påväg söderut i 8 knop. Verkar ha varit uthyrd till Exxon för att smutsa ner Norra ishavet. Dessutom den sista båten från Arendalsvarvet. Historia! Står att den är på väg mot Helsingborg, men det brukar vara Landskronavarvet som rustar om dem för sommar- respektive vintersäsongen.

2009-10-01

Min kampanj mot AIKs nya tönt

Han firar målet genom att ta av sig tröjan, men slipper varning för att domarn liksom alla andra "bra eller anus"-kunniga människor i vårt avlånga land inte kunde föreställa sig att någon kunde ha en tröja till under. Så töntigt att jag nu, tre dar senare, kokar över. Hur tänkte han! Tacotöntfaktor. Som synes spelar han i långärmat - bara det är upprörande. Till råga på allt poserar han sen med en Hata Göteborg-tischa.

Som kompensation för det uteblivna gula kortet startar jag alltså en kampanj här på bloggosfären. Vicka hakar på?

2009-09-30

Swedish girls!

No! A prio one!

Islänningen lämnar in kortet

Tillfälle att dricka öl men ännu färre anledningar att komma till jobbet varje j*vla dag

Bloggen ska hem!

Precis som gouldet, även om det ser tajt ut denna säsongen - AIK har ju till och med vunnit matcher med 2 mål. Efter försäljningen av bilen så har vi iallafall Thai-biljetter till Bangkok och från Phuket, samt AirAsia-biljetter Bangkok - Phnom Penh - Bangkok - Phuket. Blir till att läsa på i Phnom Penh Post och Cambodia Daily för att se om landets smak håller i sig - om det fortfarande flyter av mjölk och honung - om trottoarer och boulevarder är guldbelagda - eller om hela skiten sålts till sydkoreanerna för att anlägga nöjesfält.

2009-09-29

Boatspotting: Freja

Patrullbåten Freja påväg norrut i 12,8 knop. Mindre än ett år gammal, delvis byggd på Kockums, Diana-klass så jag tror jag skrivit om systrarna Havfruen och Najaden tidigare.

2009-09-28

Motståndet

From the N97

Jag vann!

Inte mycket till motstånd i första upplagan av slipsmåndag, men jag ha klart fulaste kombination skjorta slips. Notera även slipsnålen från Lantmännen utformad som ett ax

Hejdå bilen...

Snyft.

Men Toyota knep en andraplats medan jag var ute och sålde bil. Skulle väntat en halvtimme så hade jag kunnat ha det som argument?

2009-09-22

Stackars Superettan

Hur ska den klara av både Bajen och DIF?

Missnöjd klack

From the N97

2009-09-21

Laget tackar sitt!

From the N97

Ett annat perspektiv

..här på första raden. Elfsborg upp i topp efter denna omgången. Nej, just det, Bajen vek ner sig mot IFK

2009-09-20

Hoppla!

Hur många timmars fakturering blir det?

Vackert?

Karlskoga

2009-09-19

Allt för miljön

Ballongdäck, och anskrämliga hjulsidor på alufälg

2009-09-15

Men tyvärr, Edward Ofere

Erik Niva skrev sin krönika från Stockholm. Då är det mycket viktigare att än en gång säga det uppenbara: Touray suger. "Det var visst några andra som stal utrymmet du förtjänat". Jo, om det räcker att vara en dålig målvakt hade jag kunnat få några spaltkilometer.

F.ö. tycker jag som sagt att det är en lite magstark överskattning av både Kruys intellekt och mod av Canal Plus kommentatorer när de säger att han fick situationen precis dit han ville: Han ville alltså bli överöst med mynt och flaskor, för att därefter bli skallad?

Nu har iallafall Malmö möjlighet att andas ut och spela ut kommande åtta matcher. Och varför släppa hoppet? Vi vinner 8 matcher, AIK spelar oavgjort 8 matcher - Guldet ska him!

2009-09-13

Hur många urdruckna öl?

From the N97

2009-09-12

Trailertrash på Debaser

Riktiga trailertrahmongos. Så skönt. Och dom är 3. Fler behöver man inte va. Kanske för att få en schysst genpool, men varken för punk eller rock

2009-09-08

Den mest praktiska spritsorten hotad

Nu gäller ju detta Uganda, och det var ju Tanzaniansk Konyagi jag hade en låda 3-cl-påsar. Perfekt att ha med sig överallt, om man ville spetsa sin GT eller bara smygsupa på match - 4 påsar i innerfickan. Men nu är ju Konyagi en märkesgin, och Tanzania ett socialistiskt drömsamhälle, så den kommer nog att finnas kvar nästa gång man åker dit. Undras om jag har några bilder på den senaste lådan jag hade i min ägo.

2009-09-05

Billigaste sättet att höja andrahandsvärdet?

60 spänn till Transportstyrelsen, billigt

2009-09-03

Transferfönstret stängt i 18 månader

Otroligt roligt att Chelski inte får handla förrän i januari, laget som står som symbol för att "nu köper vi oss en Champions League-titel". Dom lär väl lyckas köpa sig rätten att köpa spelare, men skulle deras eventuella överklagande inte gå igenom kan det nog vara lite tunnt på bänken om ett år. De lär ju ha pengar nog att ha råd att säga nej till försäljningar och behålla profiler med höga löner, men med några kontrakt som går ut per transferfönster och några på bänken som hellre spelar nånannanstans så får de nog se till att jobba hårt med sin ungdomssektion.

Boatspotting: Alla?

Här är en konkurrent som inte plockar russinen ur kakan, utan plåtar alla som passerar sundet. Man ser att bilderna är tagna från norra Helsingborg, och inte alltid på kontorstid så det är nog en like med lite mer tid att lägga på båtspottandet. Ganska bra bilder, och så fick han ju bild på HMS Malmö och Stockholm när dom var fastsvetsade på däck på ett konstigt transportfartyg. Imponerande.

2009-09-02

Redo för Blocket?

Nytvättad iallafall. Snyft

2009-08-28

Hit men inte längre

1648. Och allt vi fick med oss var 2 biblar. Lönt bråka om i 30 år?

2009-08-24

Vicken smäll!

Hos oss lät det som 3 skott avlossades från automatvapen, men så är det ju några kvarter bort. Vaknade gjorde jag iallafall. Apropå smäll så verkar det som om Fuglesang får flyga till rymden 07.36 imorgon bitti.

2009-08-22

Historieföredrag i Prag

Ska följa med som spouse på guild con i Prag. Nej, dom tar inte med sig datamaskinerna och lanar EQII så jag ska nog överleva. Öl finns ju alltid att tillgå. Men jag tänkte bibringa dem en smula historia, förkovra dem. "Dem" kommer från alla hörn av Europa, mest från Det Förenade Kungadömet Storbritannien och Nordirland, kanske även från Amerikat. Följande tänkte jag köra, sen vettefaan om man hinner hitta alla fönster:

1st defenestration - 1419. Town hall: judge, mayor etc by Hussites, pre-Luther protestants. Started the Hussite wars 1419-1436 (Jan Hus, executed 1415 saying "in a hundred years, God will raise up a man whose calls for reform cannot be suppressed". Martin Luther nailed his theses in Wittenberg 102 years later) But also a quite nationalistic movement, therefore a localized conflict. Friend of Wycliffe, John. So quite some time before Henry VIII decided to make some other religion than catholicism up due to horniness

(mid defenestration) 1483: old-town mayor, from old town hall, and 7 already dead other guys from new town hall.

2nd defenestration, 1618. 3 catholic governor guys threwn out for violations of freedom of religion, 100ft from the castle, onto a dung heap and survived. Thereby starting the 30 years' war. Which ended in us Swedes sacking the city (although we lost our king the lion of the north, Gustavus Adolphus in 1632 at Lutzen) in 1948 (at least the other side of the bridge). Of course in the interest of freedom of religion. As long as you choose the right religion and hand over all your cool bibles.

300 years later, 1948, the foreign minister Jan Masaryk was found under a state department toilet window, Cernin Palace, during the communist proper takeover. Died like Elvis, leaving his brown mark. Suicide or murder?

And for some reason author Bohumil Hrabal fell from his Bulovka hospital window in 1997 feeding birds

I've got a golden ticket!

Israel har rätt att plundra palestinier på organ, eftersom dom blev illa åtgångna för 60 år sen. Vad dom än hittar på viftar dom med sin golden ticket, och får helt plötsligt stöd från 95% av svensk media. Mmm va gott med apelsiner vattnade med palestinskt blod - dom är ju odlade på mellanösterns enda sanna demokrati! Nu tror jag inte riktigt på att organ har plundrats och sålts via New Jersey-maffian, men vem trodde att Hitler kokte lim på judar? Hade man antytt att rabbiner i New Jersey var inblandade i organdonationskonspirationer innan det blev bevisat hade man fått exakt samma stämpel av israeliska och svenska medier: antisemit. Jag tycker att Avigdor Liebermann ska säga sin åsikt om Sverige till de bland annat norska, danska och ungerska judar som överlevt förintelsen pga vår feghet, för att inte tala om de svenska judarna.

2009-08-20

Det har landat!

Tåström

Gratis, men han har inte TV-skärmarna på så man kan inte sitta på Mosaik och se honom med en öl. Grr... Och som ni ser ger blixten ljus in i bildens vänsterkant. Reklamera?

Dags att storma in i den nya tiden

Strumpor och kalsonger!

Kan göra de bittraste rivaler till de goaste vänner

2009-08-19

Ejö i Hbg

Inte lätt att komma dit med datafel, förseningar och Malmöfestival. Kanske missar en öl med vår tjeck

2009-08-18

Ranelid!

Fet festival!

2009-08-17

Det regnar bra på stadion idag

Undras om någon kan dra nytta av det

2009-08-16

Operation Langos kan börja

From the N97

2009-08-14

Hur många ägg?

2 men en tvilling

2009-08-11

På hemväg väntade fisken

Gisekvarn, den stora är väl över kilot. Men den tog brorsan...

2009-08-09

Stolt gösfiskerska

Själv drog jag upp en gädda strax efter så nu är sommaren komplett!

Först med det senaste

Jag kanske kommer att vara först i Malmö, frånsett handlarn själv, med nya Priusen, men jag kommer att ha väldigt lite tid att känna mig unik.

Knivig tabell

Om målsättningen ska vara att komma fyra så kan man i nuläget lika gärna satsa på att ta hem guldet:
Det skiljer ju knappt en poäng från femte till första plats. Nu är det ju många lag som måste spela halvdåligt för att man ska kunna drömma om nått stort, och ser man på våra fem matcher med nya målvakten så har vi tagit 9 poäng - det räcker inte. Men ser man på våra fem matcher med nya målvakten har vi släppt in ett mål. Och sen säsongen vände har vi tagit 7 poäng - det räcker långt. Tyvärr tror jag inte ens på detta själv, så det blir väl att nöja sig med en sjätteplats. Skit piss och mög. Jobbigt med en hel vecka till Häcken, för att få reda på om Malmö nånsin kan vinna hemma igen. Alfelt ser samma saker, men vaskar fram helt andra slutsatser. Agon är väl den anfallare i Allsvenskan som gjort minst mål sett till de gånger han fått börja från start, och Roland har ju redan använt slutet av en förlorad säsong till att spela ihop ett lag - till ingen nytta. Är säsongen förlorad tycker jag man ska skoja till det istället. Vi har missat vår målsättning - vi spelar sambafotboll hela hösten. Nej, nu ger jag upp i mitt bloggande. Över sommaren är det så oerhört låg kvalitet på skribenterna både i pressen och på svenska fans. Slutklämmen jag letade efter var iallafall att tidningarna ska vara dagsfärska men är en månad efter: de senaste 4-5 matcherna har det inte varit någon press alls på vare sig Wilton eller någon annan i MFF från supportrarnas sida. Men skriver man från TV-soffan är det väl möjligt att missa.
2 mille för Harbuzi - vad har han egentligen för mål i livet. På sånna pengar blir man inte en Zlatan eller Toivonen eller Rosenberg, för sånna pengar får Malmö knappt en halv Kouakou. Snyggt i CVt när man sitter i en turkisk frysbox.
Sen måste jag komma på nått roligt att säga till Thell nästa gång vi grillar - han lär ju vara lätt att trissa upp.

2009-08-08

Lunchen är enklare på sommaren

Utan fisk blir det Tillmans grillkorv och the obiquioutus Tingsryd folköl. Miljövänlig grilltändare, som synes. Därefter visas faktiskt lilla bortaderbyt på TV4 och i denna moderna tid får man in den även på Sörängarna. Som vanligt bara en fråga om 0 eller 1 pinne till de himmelsblå, eller? Sen mer grillning och en kvällsrunda på sjön. Morgonens tappade gädda kräver ju revansch. Ja, inte den, men situationen så att säga. Time to go - grilltändarn har gjort sitt

2009-08-06

Sommaridyll i orörd natur

Morbrors granne har hyrt maskiner bara för vi ska ha korvgrillningsfrossa långt ut i skogen

2009-08-02

Östtyskt

Hoppas. Om datjan kommer ivår ägo