2010-02-05

Fördrink?

Man blir lite orolig när det är 2 flaskor till fördrinken. Men vi är ju trots allt 4 som ska dela

Veckans rebus

Hur tar man sig från Division 1 till HockeyAllsvenskan?

Playoff 1 (PO1) (bäst av tre matcher)

1:a Div. 1A Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Norra
1:a Div. 1B Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Norra
1:a Div. 1C Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Mellan
1:a Div. 1D Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Mellan
1:a Div. 1E Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Södra
1:a Div. 1F Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Södra

Playoff 2 (PO2) (bäst av tre matcher)

Lottning (segrare PO1) – Bäst rankade lag från PO1
Lottning (segrare PO1) – Näst bäst rankade lag från PO1
Lottning (segrare PO1) – Näst sämst placerad 2:a från Allettan
Lottning (segrare PO1) – Sämst placerad 2:a från Allettan

Playoff 3 (PO3) (bäst av tre matcher)

Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Norra
Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Mellan
Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Södra
Lottning (segrare PO2) – Bästa 2:a från Allettan

Kvalserien till Allsvenskan

Segrande lag från playoff 3 samt de två sista lagen från Allsvenskan bildar sedan en kvalserie med sex lag, 10 omgångar, där de två första lagen går till Allsvenskan

Detta ska gå att läsa ut från detta dokument, bland annat sid 10-11.

2010-02-04

Boatspotting: Visby

M/S Visby på väg söderut i 23 knop. Men det var systerfartyget som krockade i somras, Gotland. Så fan vet vad Visby gör på denna sidan vårt avlånga land. "Destination VISBY - Est. Time of Arrival 2010-02-05 22:00:00" så det ska väl ordna upp sig. Gissningsvis underhåll i Gbg.

2010-02-01

Grafikkortsmannen

2010-01-30

Vann jag?

Alla marker är ju i min hörna, jag kanske inte gick tokback igår

2010-01-28

Sluga tidningsgubbar

På busshållplatsen har de lagt två gårdagens över de ännu ej utdelade. Alla blev förvirrade, ingen vågade bryta sig in i packarna

2010-01-26

Segt Telia

Telia går så oerhört segt nu, via ADSL och mobilt bredband. Det verkar som det funkar lite, för jag kan skriva detta, men Cisco, Telias egen kundinfosida osv ser jag bara titlarna på. Ja, på Telias sida ser jag bakgrundsfärgen. Google funkar iallafall, men segt, och på Google News ännu ingen info om att Telia skulle ha problem.

Steam o MW2 var bara att glömma... Ville ju gejma lite idag.

Bilpendla

Rolig rök ger rolig kö. Allt detta för jag ska sälja 3 akvarier för 500. Kommer bli dyra 500kr. Och trafikradion säger inget.

Edit: Nu har jag kommit fram till jubb. Lönt? Ska nämligen söderut vid strax efter tre för dedär akvarierna. En artikel här. Ingen aning om någon kommit till skada. Jo, ingen där iallafall.

2010-01-24

TAIF drar ifrån

Taif vinner för tredje gången mot Olofström. Lite svårare än tidigare, men som vanligt rasslar det till i tredjeperren [1, 2]. Pantern lyckade också med en trepoängare, behövligt. Såg ut som att de än en gång skulle tappa en ledning, men de rykte upp sig i sista. Nu hoppas man båda har något att spela för när Taif kommer hit till Malmö - och att Taif inte tvingas bli laget som stoppar Pantern från fortsatt spel. Nybros förlust i sista perioden mot Hästen gav Taif lite avstånd till tvåan i seren. Men jag ser nog hellre Nybro på andraplatsen när serien är över. Snart dags försöka förstå sig på hur playoff och vidare kval ser ut. Till och med lagen i fortsättningsserien har ju nån sorts chans att komma upp. Dvs KHK. De har ett snitt på 2800, i Sveriges nuvarande fjärdeliga. Sjukt.

Tyvärr krockade gårdagens mästerverk i Turin med en kollegas avtackning. En riktigt härlig fest, men när jag läser resultatet undrar jag om jag inte skulle stannat framför TVn. Forza la Lupa! Trejdeplats nu, finns det hopp?

MFF-Köge missade jag också, härligt med 2000 på träning, vänsterbacksfrågan verkade dock inte få något svar.

2010-01-23

Alfapet LE

Gör det bättre själva! Mörda, diesel, svål, trål, sug, porr...

2010-01-22

Börjar knas

Och vi har domare i svart och vitt!

Fredagsmys!

Är ju ett ord som hamnat i årets SAOL. Alltså dags för Alfapet! Scrabble är för träisar

Gardon Bule

Januarilönen tog slut på Obs, efter inköp av indegrienser till lövbiff Gardon Bule

2010-01-21

Nioling

Trodde jag uppfunnit ett nytt ord. Men det fanns 314 träffar på nioling. Och det finns människor som dragit in dom också. Jag får njuta av att jag spelade bättre än mitt slumpsystem, slumpen gav 2 av 9 rätt, jag 3 av 9... Jag fick iallafall in den allra viktigaste [1, 2, 3], den som gjorde att vi är ensamma i topp [4, 5], och den som gjorde att Malmö fortfarande har chans på två positiva hockeykval [6] (det andra Malmölaget gick det inge bra för, så deras chans börjar se mer och mer teoretisk ut [7, 8]).
Mariestad (Majsta, Marjesta?) vann sistaperioden, en av väldigt få förlorade tredjeperioder för TAIF denna säsongen. Jag undrar om det är signifikant att Mariestad spelade i allsvenskan förra säsongen. Utskällde LG hade problem i första perioden, men sen fick man faktiskt se en del repriser! Jag undrar vad det är för teknisk lösning, en riktig reprismaskin lär vara dyr.
Nybban hade ju målvaktsbrist efter att ordinarie sträckte sig på straffarna förra omgången, men pojkspolingen de ställde i buren höll tätt i 60+5, och i straffarna! (Två utropstecken i samma inlägg, men så är det ju viktiga saker jag tar upp.)
Redhawks match handlade också till stor del om målvakter. Det är väl inte vidare sannolikt att de kommer topp tre, men exempelvis Lakers är väl inte så bra som deras tabellplacering? Playoff till kvalserien är iallafall ett snäpp bättre än förra säsongens resultat, och det bör man väl kunna räkna med? Den förlorade playoffplatsen mot Leksand var väl vad som också gjorde att Babyhawks inte tog Skånebragden.
I övriga matcher hann Pantern ge mig lite hopp innan de rasade ihop, och Gjoset gav Ferrarin en match men det höll inte i mer än 45 minuter.
Nej, dags att gräma sig över ännu en oavgjord i vetligan... Eller glädjas åt en sjundeplats på trivia.se? Nej, har man legat trea finns ingen glädje i det.

2010-01-20

Hockeyonsdag

Härligt enkel serier nu på våren - TAIF börjar spela borta mot de från 1E på onsdagar, och spelar hemma mot de från 1F på söndagar. När det vänder blir det tvärt om. Skulle kunna betyda att jag lyckas ta mig upp nån söndag, men ännu ej. Ikväll är det Mariestad BoIS [Majsta Boys], som jag tror ska kunna betyda tre nya pinnar. F.ö. i Allettan Södra hoppas vi alla att Pantern tar tre pinnar mot Hästen, och att de övriga lagen från 1F tar iallafall någon poäng mot 1E-lagen, dvs Nybro mot Skövde och Olofström mot Skåre. Men Nybro behöver inte ta alla poängen, de delar just nu ledning med TAIF. Och i fortsättningsserien 1F får ju gärna Mörrum tvåla till KHK, men det är för mycket att hoppas på.

"Hockeyonsdag" kommer från rödhökarnas reklam i dagens tidning (som saknade kulturbilaga, var det bara jag eller?), och de måste verkligen slå Almtuna idag. Då byter dom plats på 5:e och 6:e. Just nu är det 7 pinnar upp till tredje, så då ser vi gärna att Troja hjälper till genom att ta poäng på Lakers i smålandsderbyt. Även om det hade varit trevligt med Troja när TAIF ska kvala upp. Örebros bunker ska också ta emot Västerås, vi ser fram emot ännu ett skandalderby, och alla hejar vi ju på gurkorna! Då kan vi väl också be om att Sundsvall besegrar Bofors (inget ont om Bofors) så har Örebro helt plötsligt närmat sig botten. Kval med Troja och Örebro, det hade varit fint. Men nu är det ju bara de två sista i HockeyAllsvenskan som får kvala neråt, så det verkar lite långsökt. Skulle man hitta en lången på SvenskaSpel med matcherna ovan så tror jag mina "tips" ger fina pengar. Apropå det såg jag ett liveodds på handbollen igår, en bit in i andra: 1,01 på Sverige, 8,50 på kryss, 7,00 på Slovenien. Man skulle slagit till. Om man bara hade lärt sig att svensk handboll inte är vad den varit.

Oj, nu satte jag en tia på dessa nio matcher, enligt mina förhoppningar. Den ger 47000:-. För att kolla slumpade jag fram en rad också, som ger 24000:-. Svårslumpat med Excel, man kanske skulle slumpa med tärning - 1,2,3 prickar hemmaseger, 4 prickar kryss, 5,6 prickar bortaseger. Vinner jag tar jag ledigt en månad, får jag fler rätt än min slumprad blir jag glad.

2010-01-18

Oj vad stor!

Inte tänkt att skriva ut bilder som denna. En bättre lösning map kontorsmöbler måste också till. Epson R2880

Elanga till MFF?

Nyss var TFF på tapeten, men nu tränar han med MFF. Om nu ynglingen från Brommapojkarna inte passar i MFFs framtid så kan ju Elanga få ett halvår att vara Ricardinhos ersättare. Eller är han fortfarande lika galen? Undras hur man mognar på bänken i Bröndby eller med Horsens...

Ännu en lysande halv säsong?

Roma har vaknat lagom till jul, som så många gånger förr. Ibland har de istället valt att spela glimrande fotboll på hösten för att klappa ihop på våren. Men nu kanske det räcker till Champions League? Luca Toni verkar ju iallafall vara ett nyförvärv som är lyckat från första början. Hur ofta händer det? Följde tyvärr inte matchen, hur håller man sig uppdaterad på vilka matcher som visas från Serie A?

Pantern fick man tycka lite synd om när de igår åkte upp till The Green Machine och fick storstryk. Matchen rasade dessutom ihop på ett olyckligt sätt för Pantern, 3-1 skulle varit offside, 4-1 gör TAIF i boxplay, och 5-1 av den utvisade spelaren i samma boxplay direkt när han kommer ut på isen. Men de kan inte klaga - de tog 3 poäng på TAIF i grundserien, mer än någon annan.

2010-01-17

Lyser det värdighet?

Lyser det värdighet?

2010-01-16

Austin Powers?


Gick Austin Powers i början på året? Jag har aldrig haft så mycket träffar som 4 jan, och alla ville till Preparation H

2010-01-15

Ordförande Kristensson

Tack gusselov blir det inte så, kanske vi till och med slipper sånna stofiler i styrelsen efter årsmötet. Krister var en lysande spelare, men är han så rädd för medlemmarna får han väl gå med i styrelsen till någon bolagiserad förening istället. Precis som att rebelledare som vinner aldrig blir några riktigt bra statschefer kanske vinnande fotbollsspelare ska hålla sig från styrelserummen och ta några mer operativa uppdrag. Man vill ju exempelvis utnyttja Patrik Andersson - men hur? Jag vill inte se honom yttra liknande om 30 år. Men det ska bli intressant att se dels om Malmö FFs vänner får in något av sina förslag i styrelsen, dels att se hur rollfördelningen påverkas av att ha en inkörd VD på en ny VD-post, ny ordförande och ny sportchef.

Ordförande Fhalander

Gnällponken Fahlander ger sig inte. Han försvarar att man måste få reagera och kasta in vattenflaskor på isen - det hade inte ens Ordförande Mao eller Buffalo Madsen vågat sig på. Det kan vara en medveten mediastrategi, han har ju tumme med fotfolket efter att ha skrivit världens mest lästa blogg, och gnällrövar i kommentarfält gillar att skylla ifrån sig på domare - ibland även på tidtagare vid bortamöten...

Gäller bara att han kommer ihåg att betala in sociala avgifter på den nettobonus på 7500kr han nu ska ge sin avdankade MIF-tränare. Det är inte kul att bli tvångsnedflyttad, tro mig.

Edit: Storbloggarn har också fått blogga av sig som gäst på sin gamla blogg, självklart med kommentarfältet avstängt. Buffalo Madsen lyckades ju, kommer Fahlander att lyckas?

Ordförande Bojan

Bojan börjar ställa krav? Betyder det att om Ortiz och en till försvinner så slutar han? Det hade ju varit en rolig konsekvens. Världens bästa fotbollsspelare måste ju ha anbud från en massa toppklubbar.

Är browservalet upp till Google Reader?

Eftersom jag igår letade efter ett sätt att få in en like-knapp på bloggen här så kollade jag lite noggrannare på Google Reader. Jag har ju än så länge nöjt mig med att använda Favorites/Feeds i IE, men ska jag fortsätta med reader får det fan bli Firefox - IE klarar inte att länka ut till originalsajten...

Dessutom fick jag igång Huaweis E1750 3G-modem på den halvgamla Dell Inspiron 9300. Självklart var det bluetooth som spökade. Det kan ha räckt att ta bort de COM-portar som kolliderade, men jag avinstallerade alla customdrivrutiner jag kunde hitta för Dells Toshiba BT-kort. Windows har nu ersatt dem med defaultdrivisar så det kan vara så att bluetooth ändå funkar. Inget jag kommer att förevisa för mina föräldrar. Fina blåa bluetoothlampan lyser iallafall. Och morsan verkade acceptera OpenOffice.org. Så nu kan dom pilla med sina egna digitalbilder på sin egen dator och titta på dem på en skärm som är någorlunda. De hade alltså en Compaq utan HP-logga! Men steget från ME till XP och IE 5 till IE 8 och Office 1997 till OpenOffice.org lär väl ändå betyda att det blir en del support. Jag får väl aktivera Remote Desktop och kanske Windows Remote Assistance så jag inte behöver åka dit för småsaker. Dom bubblade också om högtalare, ska dom gå och bli helt multimediala? Sen ska skrivarsituationen lösas - kanske jag köper mig en Epson R2880? Men hur praktisk är den när man ska ha ut milersättning och utläggsräkningar...

2010-01-13

Kung fotboll förlorar mot hockeyn

300 mille/år till elitserien, 180 mille/år till allsvenskan. En av kommentarerna nämner att det går mkt mer folk på hockey - eller att det säljs mycket mer biljetter till hockey iallafall. Elitserien förra säsongen plus slutspel sålde nästan 2 300 000 biljetter, Allsvenskan nästan 2 000 000 biljetter. Så lite stämmer det, men kanske inte så att det borde skilja 120 mille? Dessutom spelas det ju 600 000 hockeymatcher på en säsong så det kanske bara är 7 personer som nyttjat alla dessa biljetter. Fotbollen har väl iallafall över 100 000 regelbundna åskådare. Men det avgörande borde vara hur många som ser vad på TV. För TV-bolagens skull får man hoppas att det är en hel del - utslaget per besökare i hallarna ska varje dra in en bra bit över en hundring i TV-intäkter per match. Jaja, fajten fotboll hockey kommer att fortgå. Trots ett stort TAIF-hjärta tror jag ni vet var jag står. Hade förresten en av få mardrömmar jag är villig att redogöra för inatt: jag blev inslängd i Danska hockeylandslaget när de precis kvitterat till 2-2 mot USA trots att jag inte stått på skridskor på 9 år och är helt kass. Vilket leder mig till att undra hur många svenskar som kickat lite boll under 2009, och hur många som stått på ett par grillor och joxat med trissan.

Spelar det roll? Självklart - Kung Fotboll!

Hata Dell

Efter tre resultatlösa timmar hos mor och far har jag beslutat mig för en syndabock i datafrågor: Dell. Igårkväll gällde det en Dell Inspiron 9300 som kom 2005 som skulle prata med Tele2s Huawei E1750. Jag såg ju fram emot att få in mina föräldrar i den moderna tiden, även om det är nostalgiskt att höra deras Windows-ME-laptop försöka ansluta till swipnets modempool. Denna gången var jag till och med beredd på att det skulle vara vår avlagda Delldator som var problemet, men lyckades ändå inte på tre timmar googla fram en rimlig lösning. På min Asus funkade Tele2 direkt, till och med utan att sabba mitt inbyggda 3G-modem som ni märker när jag nu bloggar över Telia. Väl hemma i lugn och ro fick jag några uppslag till, mest hoppas jag på att avaktivera inbyggd bluetooth i 9300an. Bluetooth tänker jag aldrig visa mina föräldrar.

Övriga Dell-incidenter: På samma maskin försvann @ - alltså har den legat i garderoben i 1 1/2 år. Ett av snabbkommandona för att byta till extern skärm var Ctrl-Alt-2, och det är ju samma som Alt Gr - 2. På samma maskin försvann ljudet efter att en hörlurssladd fått en törn då den satt ipluggad. Och på efterträdarn, XPS 1730, fräste ett i paret av kontrollchip mellan strömadaptern och moderkortet - lyckligtvis det i strömadaptern, men nästa gång blir det väl det på moderkortet och man får slänga skiten.

Jaja, det ska inte vara enkelt att lura på sina föräldrar en gammal dator. Nästa steg är att installera Office på den. OpenOffice eller MS Office? Morsan behöver ju fortfarande kunna jobba i samma dokument som andra människor, men om hon lyckas med den Officeversion som är installerad på WinME-datorn så borde väl OpenOffice inte vara något problem. Om nu inte användargränssnitt m.m. innebär någon tröskel.

Och tredje steget: Deras Canon BJ 200 har bara parallellport. Var hittar man en sådan?

2010-01-10

"Afrika"

P4 pratar om att "Afrika" visat sig olämpligt att hålla VM i. Jo, dendär mörka kontinenten med mörkhyade människor som vi inte vet något om är ju livsfarlig. Jag tycker också OS i London bör ställas in eftersom det är lite oroligt i Pristina.

2010-01-09

2010-01-04

Julkul!

Efter en timme hitta vi en frågesport på trivia.se där vi hamna etta! Spelkväll rules

2010-01-03

Juluppehåll i Div1

Första matchen när jag är på tåget härifrån Konungsliga Hufvudstaden. Börjar pirra lite när jag nu lyckats få några minuter på mig att läsa ikapp Div1-bloggar. Premiärmotståndet i Allettan Södra, Vita Hästen, verkar ha önskat förstärkningar men inte tyckt priset varit värt det - TAIF däremot har ju värvat i vår, sommar och även lite under hösten och har förhoppningsvis det lag man önskat sig. Helt tyst om nyförvärv över julen iallafall, tyvärr även tyst om skadeläget, men inte så jag oroar mig. Det var vad jag förstod inga allvarliga. Lite kräks man iallafall i munnen när man bläddrar bland bloggarna, Fhalander har fått lite plats igen. Självklart tillåts inga kommentarer eftersom det är omöjligt att skriva en logisk kommentar på hans goja. Men han glömde "årets långsammaste Ferrari". Och kanske "årets allsvenska såll".

2009-12-24

Slut på vita julen

Men inget vidare slut, står det "Dry red wine" ska man se upp. Ingen fara, det finns mer dricka både här och på Tröls. Sandgatan 6, Ryd är faktiskt lite mindre vit sen farfar dog, blev 3 starköl på 5 julfirare, 3 fler än alla farfars jular. Själv körde jag.

2009-12-23

Hmm...

Sent önska nu, och det kanske finns bättre lösningar för när man surfar youtube på PS3an

2009-12-18

Kontrollmärke

Och jag har fått två i år. På en bil som funnits sen i september.

Pendla

Valde att inte skicka denna när jag satt i bilen imorse. Hoppas det är lättare söderut om 3 timmar

AIK?

Jag tog ju nyss upp yesterdays news om KHL, dagens nyheter börjar komma ifatt laget. Kan bara hålla med min bloggosfärvän om att licensnämnden måste tänka lite framåt så ett eventuellt ersättningslag har förutsättningarna klara för sig i god tid. Om det däremot är vår plats låter jag vara osagt.

2009-12-17

Vintervägar

Efter däcksbyte gick det bra till Råå...

2009-12-16

KHL?

Fortfarande svårt smälta AIK+KHL. Är dom seriösa? Troligtvis inte, AIK får fällan ner pungen och landa. KHL måste ha blandat ihop fotbollslaget och hockeylaget, men AIK fotboll får gärna lämna allsvenskan dom med. Och hur får man ihop en budget på 200dublish-lax med 2000 åskådare? 100 000 per åskådare och säsong, jotack.

2009-12-15

9% är lite mycket

Men den är ju PK!

Feldisponerad kväll

Ja, det var inte lätt att veta på förhand, men vi körde måndagssushi och i paltkomat därefter fick jag inte ens tummen ur att återuppta 30 Rock-tittandet vi somnade ifrån i söndags. Istället fastnade vi framför "The Grand". Konstig, men lite rolig. Speciellt att Werner Herzog är med. Två maskiner hann vi tvätta men då, när man som bäst behöver det, så kör Steam rutinmässigt underhåll. Dedikerade servrar suger. Ikväll kan jag inte levla heller för tjecken kommer till Hbg så det måste bli en öl eller tre.

2009-12-14

Hårda ord i Nobelhallen

Boforssupportrarna hade inget till övers för ett hjärtstillestånd, Bad Taste på hög nivå. Hoppas bara matchen startas om från 8.08 med 2 mål för Bofors. TAIF-matchen mot Gislaved var mindre spännande att följa, men alltid trevligare att vinna än att inte vinna. Mer spännande matcher i Hovet där MIF gav igen för förlusten mot AIK hemma, och Pantern - KHK i gamla Isstadion, där Pantern snodde en pinne i slutminuterna och därmed gick från i praktiken till i teorin klara. Samtidigt som KHK måste vinna och Nybro förlora sista omgången för att det ska kunna bli nån ändring bland de fyra som går vidare till Allettan. Väl där kommer vi väl äntligen att få se lite publik i Dackehallen, intresset har ju varit svalt nu när laget varit klara halva säsongen. Tyvärr ser det inte ut som det finns någon lämplig hockey i helgen när jag ska underhålla min brorson, hmm...

2009-12-13

SvD...

"De religiösa ledarna är vad som kallas "moderata islamister". Med det menas att de med politiska demokratiska medel vill påverka samhället till förmån för den egna trosuppfattningen. Med deras religionssyn innebär dettta att muslimer bör leva enligt de religiösa Sharia-lagarna, varför de lagar som gäller oss alla över tid bör anpassas i den riktningen." Wooot? "Om troende sluter sig samman, startar en församling, bygger en moske och anställer en imam, så är det inte förvånande om denne har samma syn på manlig överhöghet eller koranens och den islamiska rättens orubblighet." Låter för mycket som SvD utan v-et för att jag ska kunna hålla frukosten på plats. Flytta till Schweiz, Per Gudmundson

2009-12-12

Alltid gratis snus

2009-12-11

Hur göra i hyreskåk?

Vad gör man nu med detta i en hyreslägenhet? Elda upp? Sen försöka sälja diskmaskinen när man flyttar. Om dom är elallergiker? Hmm...

2009-12-10

Damn it feels good!

Den står uppallad på en liten träkloss men den är så jävla grym. Om blott man hade lite smutsig disk

Yes!

Om jag nu får igång maskinen. Här kan man ju diska till skillnad mot Hbg

Klimatsmart?

Är det för Köpenhamnsmötet vi har engångs? Nej, för att Hbg är utan vatten.

Första mobilbloggen på nya telefonen, om det nu funkar denna gången...

2009-12-09

Tillbaks i hockeysverige

Ja, nu är jag tillbaka, och har fått tag på en likadan telefon också så det kan bli lite fotobloggande igen, om det nu finns något att ta bild på i allt det grå. Mer om resan senare - här hemma har det hänt grejor: TAIF åkte på sin första förlust efter 21 omgångar, mot Pantern. På straffar, och det tröstar ju, och Panternpoängen har nu några omgångar senare betytt att de är klara för Allettan. Jag har inte sett uträkningen, men de verkar helklara efter övriga matcher i söndagens omgång. Alltså har Karlskrona, Nybro och Kristianstad att göra upp om den fjärde platsen. Och jag ser ju gärna att TAIF hjälper de andra två ikväll när de åker till Karlskrona. "Men KHK tar ju så mycket publik?" Spelar kvitta för TAIF som ändå kommer att få näst intill fullsatt i Allettan. Hann också komma hem i tid till segern över fascistbönderna.

2009-11-21

Semestern har börjat!

Storölen slut, dags för boarding

2009-11-20

Pengar i tredje världen

Ska bli intressant att följa hur Nokia tacklar småbetalningar i utvecklingsländer, tror inte man ska tänka att man slåss mot Visa, utan istället mot al Barakat - eller då Western Union. Hade ju varit guld att kunna skicka en julklappsslant till Mr Kims söner och döttrar utan att behöva betala en halv tusing till Western Union. Kan det bli som när man beställde saker från Fantomen och betalde med ofrankerade frimärken? Fast ofrankerade SMS istället?

2009-11-19

Stormskador

Blev lite skraj när grannens motorhuv var kvaddad av en takpanna, men denhär killen hade det nog värre. Och min bil klarade sig.

Resfebertempen inför Thailand/Kambodja: 38,5

Vacciantionen är avklarad för en av oss, ska bli spännande se biverkningarna på vår känsligaste resedeltagare. Sen har vi några hinder till, flygplatsen och de Kambodjanska nätdejtingsajterna. Sen kan vi slappa med en tredjedel av Sveriges befolkning. Bara två andra här på kontoret som ska till Phuket samtidigt som oss, konstigt va?

2009-11-18

Spamkommentarer

Nu har jag lyckats få min första spamkommentar, och lyckats ta bort den! Lite omständigt, måste finnas nått gränssnitt för detta. Läste förresten att Google inte följer länkar från kommentarer från Blogger-bloggar, så det känns lite meningslöst att spamkommentera. Sen försökte jag också snygga till kommentarfältet och la på captcha, men jag har inte kunnat testa eftersom jag är författare på min egen blogg och hatar att logga ut. Loggade ut med Firefox, men kan fortfarande inte förstå om jag kan ha kommentarerna nedanför inlägget och ändå ha captcha. Den fristående kommentarsidan från Blogger är ju asful - och med blandat http/https-content så man skickar sina sessions-ID okrypterat till alla och en var. Dåligt. Säger Lead Security Developer, www.ikea.com

2009-11-17

Vem vågar?

Vem är först att prova fruktsoppan i nya kaffemaskinen? Vi får iallafall nymalet i fler maskiner nu

2009-11-11

Inte bara Modern Warfare 2

Fast nästan. Det burrade i fickan, en påminnelse om att Div 1F dragit igång igen, men jag reagerade inte förrän nu, 23:38. När sidan laddade hann jag tänka "äntligen, TAIF har förlorat", men inte. Sen har jag hunnit kolla in Örebros siffror mot "gurkorna", och dom gladde ju. Ett såntdär derby man skrattar åt men skrattar med detdär knasiga skrattet när man är TAIFare. På samma sida ser ni dock att MIF fick spö. Mot Almtuna. Lite roligt att Örebros jättedåliga målvakt kom från det sunklaget, och nu nollar dom ett lag som "borde vara i elitserien". Fast jag vill ju ha dom klart före Lakejerna.

Varför skulle jag då vilja att TAIF förlorade? Jo, jag hoppas ju fortfarande att man kan byta en förlust i tråkettan mot en vinst i kvalserien i maj. Så är det ju inte. Frågan är hur laget kommer att hantera sin första förlust, speciellt om den kommer i avgörande skede i kvalet i vår. Men det kan väl aldrig vara bra att förlora, varför ska dom öva på det?

Slutligen tog Pantern 3 pinnar, mot en av de stora konkurrenterna om en plats i Allettan, Kristianstad. Nu är dom riktigt nära både KHK och Nybro - varför kunde inte Nybban tvåla till KHK ikväll?

Nej fan, det blev 4 timmar CoD MW2 ikväll, iallafall 1,5 för mycket - måste ju vara på jobbet imorgon 5:45 pga förb**nad release...

Lika viktiga som Leksand?

From the N97

2009-11-07

Summering av veckan

Det har hänt så fasligt mycket så jag har inte lyckats välja vad jag ska skriva om. De två snackisarna på jobb har varit fideikommiss och Ullared. af Kleen kallar han sig, så jag tror han bara är avundsjuk. Vad spelar det mig för roll att deras förstfödda ärver allt - med andra regler så hade väl ändå inte en massa jordägande sipprat ner till mig, och vad skulle jag göra med den jorden? En konstgräsplan? Konstgräsrondell verkar f.ö. helt sjukt. Nej, då tror jag hellre jag ser Ullared på 5ans play, den var visst så poppis att deras servrar gav upp i veckan.

Sportsligt så har det varit som tidigare under hösten, fotbollen går åt helvete och hockeyn går rätt bra. Fortfarande lite kluven till mitt engagemang för MIF men ju fler som säger "du gillar väl varken hockey eller MIF" desto mer intresserad blir jag. Och jag vill ju helt klart ha upp dem i elitserien - fast TAIF får ju gärna möta dem en gång eller tre innan dess. Örebro fick spö av Lakers, vilket både är bra eller dåligt. Ja, ni hör ju på min meningsbyggnad hur kluven jag är. Som hyfsat ny TAIFare har ju Örebro snabbt klättrat upp till toppen av hatlistan, men är man riktig TAIFare är det väl Lakers som ska ligga där, något som märktes när Christian Jacobsson kom tillbaka till TAIF inför denna säsongen. Så lite störigt är det att de ligger tvåa. MIF fick iallafall med sig alla sex poängen mot Örebro, och Fahlander var som vanligt värd en massa poäng han inte fick. Extra roligt då Örebro snodde en tränare av MIF när dom krisade i vintras. Nu är det iallafall uppehåll för Karjala Tournament, även för Div 1F (för det är ju så många därifrån som blir uttagna). Vissa oroar sig för att TAIF slutade i ett stim, men det spelar nog mindre roll när man vunnit varje match såhär långt. Lite synd för Pantern att vara senast i stimmet, de fyllde ju 50 igår och är enligt mig värda en plats i Allettan, om bara de kunde locka lite publik... Med kändisar som Sven Melander och Torsten Flink ska man kunna locka mer än 300 till Isstadion. I uppehållet blir det lite silly - TAIF rekryterar Johan Forsander som spelat bra i franska ligan, vad nu det betyder - och samarbetet mellan Örebro och KHK tar fysisk form, misslyckade Örebrovärvningar får istid i sydöst. Apropå silly och hockey är det konstigt att artistskatten inte blivit en större snackis. Speciellt för hockeyn där korta kontrakt är vanliga och nästan ingen ens har helårskontrakt - vem vill betala för spelare under sommaren? Det lär väl ändå inte bli lättare för fotbollslagen att konkurrera med Norge och Danmark som istället verkar lätta på sina artistskatteregler. Norrlandsoperan verkar ju ha blivit mer upprörda än sportsverige, men det är väl inte förrän den går i kraft vid årsskiftet som trögtänkta sportchefer fattar vad som hänt.

Fotboll däremot, det går bara åt skogen. Liverpool och Barca hackar, Roma vågar jag knappt följa, säsongen slutade som den gjorde. Enda ljuset är ett negativt sådant, inför morgondagens retur i kvalet. Ska vi bli av med ett Stockholmslag till? Så Malmö kan ta hem guldet på sitt hundrade år, och ha högst publiksnitt. (Nu har jag väl jinxat hela nästa säsong). Sen har vi en ny landslagstränare, men vill han verkligen spela nått annat än 4-4-2? Det kan bara gå åt helvete. Svenska fotbollsspelare kan inte räkna till något annat.

Nej, nu får man resa sig ur sängen och se om man kan få till en mysig och prisvärd lördagmiddag - om några av månadens vinnyheter är kvar på bolaget.

2009-11-04

Ingen motorsport alls för Toyota?

Toyota hoppar av, och när de hoppade på F1 hoppade de ju av all annan motorsport. Slutet på den nyligen avslutade säsongen såg ju hoppfullt ut, men-men... Då blir F1 i soffan bara en bakfylledrog i fortsättningen.

2009-11-03

Stackars resten av Sverige

Om vi har det bäst i hela vårt avlånga land, där vi knuffas i en stinkande källare i Helsingborg, för ett försenat tåg hem. Tjuvåker nya bilen några dagar till nu när kortet tog slut och jag måste byta till jojo

2009-11-02

Hockeysöndag

När jag var på fotboll besökte Pantern TAIF, och jag hann precis hem till sista med liverapport på everysport. Och det verkar ha varit rätt period - TAIF låg under med 2-1 men gör 6 mål i tredje. Sjukt. Stackars Pantern. Vill ju ha med dem i allettan i vår.

Under kvällen har även rödhökarna gjort vad de skulle och piskat Örebro - det värmer nästan mer. Då saknar jag verkligen Viasat Hockey - CanalDigital får se till att skriva på. Percy ska ha sagt på frågan om vad han tyckte om Fahlander: - Jag vet inte vem det är men han skriver en massa skit. Sånt vill man ju inte missa.

Är det förresten Karjala Cup (Tournament?) som gör att Div 1F har 10 dagars uppehåll? Verkar ju helt sjukt - eller har småkronorna också nån turnering?

2009-11-01

Isis, KB

Fortfarande med skägg och hår, fortfarande bra. Typ som musik. Skön söndagsångest. Så får man glömma fotbollen en stund

Tack för nätet!

Efter en trogen säsong med dethär skitlaget var det en välbehövlig present i höstmörkret

Lyxlirare

Sunkig gymnasieträff

2009-10-31

Fiska?

Det är gött till sjöss ändå

Ännu en grabbhelg

Ingen fisk men brotherly love

2009-10-30

Uganda du fria!

Tröls är oslagbara! Hade hellre druckit Nile Special, men man tager vad som bjudes

Anständighet på jobbet


Ja, var går gränsen för vad man kan visa på sin dataskärm? Här är den väl inte riktigt nådd, men jo kanske - IKEA är ju som det är. Men jag blev ju lite betänksam till vilken albumart som man egentligen har på dautan, vad kom med till senaste Rammsteinskivan exempelvis?

En tunna tvålkulor

Jävligt sugen att sno hem dom

2009-10-29

Modern Warfare 2

Spelet är förhandsbokat på CDON - 449 kr plus frakt är klart bättre än Steams hutlösa €60. Gör CDON rätt ska det väl dessutom betyda att man har spelet på releasedagen, 10 nov. Då har jag tio dar att ta mig igenom singelplayern och samla XP innan semestern. Singelplayern måste man ju igenom med tanke på dagens snackis. Jag tror ju inte spelföretagen är bäst lämpade att lära oss något om terrorism och lämpliga metoder för terroristbekämpning, speciellt som deras huvudsakliga marknad är hjärntvättade amerikaner. Men ser fram emot att utvärdera problematiken själv i mitten på november. Kollegorna ska göra ett event av det här i Hbg fredagen den 13:e men det ska mycket till för att hålla mig i Hbg en fredagkväll. Sen hoppas jag spelet ska kunna ge mitt nya grafikkort en utmaning, på CoD4 och CoD5 kan jag ju maxa allt.

Hockeystatistik

Plus/minus ska visst vara det viktigaste att titta på när man ska bedöma hockeyspelare, men såhär blir det när man har en målskillnad på 64-20. Från stats.swehockey.se

Årets bil!

Nu har den blivit årets bil i Japan, får se vad dom europeiska biljournalisterna väljer för nått. Finalisterna tillkännages 2 nov, vinnaren 30 nov. Men att de utsett Fiat till meste vinnare säger väl en del om europeiska biljournalister.

Det lite tråkiga är att den också varit mest säljande bil i Japan sen den släpptes, så jag är inte direkt unik.

2009-10-28

Fungerande telefon



Nu har äntligen v20 av min firmware till N97an kommit. Så helt plötsligt fungerar mina widgets och det finns minne över! GUIt har fått ett litet lyft även om det inte framgår från bilden tagen av min inbyggda webcam. Och kinetic scrolling har jag inte riktigt märkt av, men det är säkert ascoolt. Dessutom fick jag igång synkning mot google calendar via Mail for Exchange - måste bara utvärdera hur mycket kräm den featuren suger. Sorgligt att jag då sitter där med repan bredvid linsen, det gör ju att blixten ibland läcker in i vänsterdel av bilden:



2009-10-27

Artistisk flickvän

Ja, inte på bilden då. Tror det var innan påskfiaskot trots den lugubra minen

2009-10-24

Amerikansk afton?

Här trodde man, men så blev det pannbiff

Amrikansk grabbfest

From the N97

Meningslösa gårdagsmatchen

Att där var 11 000 göteborgare är ju lite roligt med deras gratisinträde, en kostnad motsvarande 2 500 000 för sponsorerna, för en sunkig oktoberkväll på en grusplan. Men det var inte det som gladde mest, utan att jag när jag sätter på TVn en fredageftermiddag i slutet på oktober, klockan 1800(!!!) endast hör MFF-ramsor, bland 11 000 göteborgare.

Men varför i helvete fick inte Daniel slå straffen? Nån som minns när han senast missade en? Minns ni när Zlatan slog en straff mot San Marino - minns ni hur många sidor det skrevs i Aftonbladet? 7. Men nu var det väl kanske inte Wilton som snodde den, det var väl som vanligt Rolle som rörde om i grytan efter att ha rökt knes. (Jaja, efter att ha läst artikeln ser det ju ut som att det iallafall enl Wilton var en deal med DA, men sjukt hur som)

Och för övrigt är ju kungen KUNG.

Kudos till mig!

Och här är länken, för intresserade. Så lätt är det att få fett med street cred

2009-10-23

De har redan stulit våren från oss

From the N97

Mobilvettochettiket

Jag anser ju att den som ringde upp ringer upp igen om samtalet bryts - för att man ska slippa behöva ringa till två röstbrevlådor när man återupptar samtalet. Men idag blev jag uppringd och rörde mig på ett sådant sätt att samtalet bröts - det var alltså mitt fel. Kändes som jag borde vara den som ringde upp då, men motparten kunde ju inte gärna veta hur jag rörde mig...

För övrigt planerar vi att utveckla en Ranelidalizer, nån som vill hjälpa till?

2009-10-22

Kylskåp?


Har ju inte brytt mig så mycket om hur min dator mår eftersom allt har funkat fint tills jag fick in Nvidia-drivisarna från 27 sept och grafikkortet gav upp, så nu kikar jag lite extra när jag nu pluggat in mitt nya. Kolla processortempen här till höger på ASUS PC Probe! Österrikarna är riktigt grymma på att göra det tyst och kallt. Men det är ju bara två 3GHz-kärnor min Noctua NH-U12P behöver kyla.
Men angående mitt gamla 9800GX2-kort, läs snälla inledningen till Extremetechs recension av kortet från mars 2008. Gissar de skulle kunna ha återanvänt den inledningen till deras nya dubbelkort GTX 295 men 9800GX2orna hade inte hunnit börja hoppa strömhopp över kanten när den recensionen kom. 60% återkallade?
Till våra nya tittare: Äger ni ett 9800GX2 och får problem, speciellt med att drivrutiner inte laddas, eller att den i device manager säger "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)", hör av er till er återförsäljare eller till generalagenten om ni råkade beställa när Shoppingsajterna Svenska AB ägde Datorbutiken.se så ska ni nog få ett nytt. Eller bättre. Hoppas bara jag får något roligt, mitt nya GTX 275 är nog lite snabbare, men det var ju inte direkt något frivilligt byte. Får jag ett GTX 275 till så ska jag prov köra båda, fast jag maxat inställningarna på mina spel...

2009-10-21

Nytt grafikkort, ny hockeykväll

Svårt kombinera de två. Lyckligtvis har ju inte Canaldigital lyckats skriva avtal med Viasat om deras hockeykanal, men jag försökte följa TAIF på everysport.com. Efter underläge efter första, och en mållös andra så vaknade tigrarna och tvålade till Goiset med 4-1. Självklart är TAIF sämst om du frågar runt, och vår miljondollarman gjorde bara ett mål så det är ju katastrof.

I övrigt så lyckades Malmö ta sig upp i ledning i Hockeyallsvenskan, där även slagpåsen Björklöven (som var mitt första hockeylag av någon anledning) tvålade till Örebro. Vi kanske vågar skriva om det skitlaget igen? Bofors vände 0-2-underläge i sista till 4-2 och även om Troja inte är världens motstånd så var det inte planerat att Bofors ska ligga där de ligger. Var det för jag var uppe och tackade för premiärsegern? Sen lyckades både AIK och Leksand förlora ganska stort - ergo rödhöksledning. Såklart för tidigt att säga något, en ganska jämn serie, men det ska väl ge den nya organisationen lite andrum och kvalspel uppåt kan man väl tro på utan att jinxa nått?

Går vi tillbaka till Div 1F (en blogg som följer 1F och F1?) fick inte KHK med sig alla tre poängen, men fick in en puck i förlängningen mot Olofström, tråkigt. Pantern har inte riktigt svajat in sig efter att ha blivit av med målvakten till Växjö, så de fick heller inte med sig alla poängen men fick extrapoängen efter 3:42 i den lilla förlängningen - något de hade väldigt svårt för förra säsongen. Slutligen har Nybro fortsatt svårt att anpassa sig efter nedflyttningen, och har på den fjärde och sista allettanplatsen bara en pinne ner till Pantern. Ska man förresten tro wikipedia så har Torsten Flink spelat i Pantern - ska vi säga att det är bekräftat?

Nu när hockeyn är över får jag väl se till att kasta mig ut på nätet och fragga lite fjortisar. Nästan så man vill prova nått nytt för att utmana kortet, men Batman: Arkham Asylum är på nedladdning över Steam. Förutom det spelet ingick 10% rabatt på 5 spel, men CoD6:MW2 har inte dykt upp där än - man kan visst inte förhandsnedladda... Och så hittar jag inte mina gamla 3DMark06-siffror, så jag vet inte riktigt vad 13733 betyder. Windows tycker iallafall att mina två kärnor 3GHz är flaskhalsen, fick bara 5,6 poäng på processorn. 5,9 på allt annat.

Men inte fragga för mycket nu - köra till Älmhult imorgon.

Boatspotting: Frej

Isbrytaren Frej på väg från Öresundsvarvet i Landskrona mot Gbg i 15 knop. Oden, som jag nämnde för ett tag sen, la sig i hamnen här och inte i Landskrona. Polarforskningssekretariatet fyller förresten 25, och har nyttjat Oden sen -89 för att ta sig till Nordpolen. Bara att hoppas att trippen i somras handlade om att rädda miljön, ironiskt om den skulle handla om att hitta mer fossilt bränsle.

Jadetigern

Om nån undrade

2009-10-20

Datorhaveri

Dethär känns inte riktigt som det ska:
Jag har iallafall lyckats få kontakt med ASUS, men dom vill ha serienummer - ett nummer som står på förpackningen...
Jag har iallafall beställt ett nytt, kan ju inte vänta på att få skeppa det gamla till Taiwan och hoppas på att få ett utbyteskort - CoD6 släpps ju snart! Med maxflyt kan dom inte ge mig 9800GX2 eftersom dom är slut, och istället får jag ett GTX 275 till och kan köra dom i SLI. Man får väl drömma?
Fotbollen har ju inte gått nått vidare, varken idag eller igår. MFF kändes igen från i våras. Det var lite som hemmamatchen mot AIK, men IFK var bättre än AIK. Imorgon kommer Goiset till Templet, men eftersom TAIF har 28 av 30 poäng undrar man hur länge man kommer att bry sig denhär hösten. Jag ska iaf komma ihåg att klappa min lilla jadetiger inför varje match.

Prius enda top-tio "miljövänlig" i hela världen

Man får ju inte kalla bilar miljövänliga, har ju Konsumentverket slagit fast. Men den enda bilen som är med på tio-i-topp snålaste bilarna i USA, Europa och Japan är min Prius. Räknar man om från tabellen så ser man dock att nånting är snett - Priusen skulle dra 0,38 i Europa, 0,48 i USA och 0,29 i Japan? Dom kanske glömde att det finns olika miles per gallon när dom försökte göra jämförelserna? (Får tacka Filip för den slagningen på WolframAlpha)

Sen är jag fortfarande skeptisk mot dieslarna, men innan jag klankar ner för mycket på dom får jag väl läsa på om miljöpåverkan av att framställa mina 24 NiMH-celler.

2009-10-19

Rök och blixttifo

Inte dyrt i inköp iaf. Nu jävlar drar det igång

Sporthelgen

Först gladdes man åt att Chelsea fick stryk, men Liverpool följde ju snabbt upp med förlust de med. Hade inte åkt hem till Liverpool om jag varit gollekillen som skickade in badbollen. Wolves lyckades iallafall ta en pinne, så snart är det nog dags för tjejen att uppfylla sitt löfte, damma av symaskinen och sy tre brandgula vargdräkter.

Lipsillarna i Åtvidaberg är hur välkomna upp som helst, men det är lite läskigt att varken Åtvidaberg eller Mjällby tar mer än 2 500 per match - de som står på tur att ramla ut just nu ligger nästan på 10 000 båda två. Fördelen är att Malmö då har en chans att vinna publikligan nästa år. Läskigt också att en ny (fast gammal) arena ska visa sig vara helt värdelös. Jag tyckte ju den var fin att titta på i bortamötet mot IFK, men dom glömde väl att det finns en hög med skitlag i Göteborg som skulle dela på nya gamla gamla nya Ullevi. Och grusplanen bidrog ju lite till att HIF fick stryk igår, Malmö har alltså chansen att gå upp till en 5:eplats ikväll. Men jag är orolig - IFK är det enda lag som i år spelat bra och därför vunnit odiskutabelt över MFF. Å andra sidan spelar det kanske kvitta - vem vill ge guldet till AIK? Å tredje sidan - vem vill ge guldet till skattefifflarna och stolpflyttarna från Kamratgården? Nej, det blir för svårt att tänka ut, alltså önskar jag mig bara hattrick av Daniel Larsson i varje återstående match. Seger gör ju också att man kommer närmre detdär 4:e-platsmålet, Kalmar tappade ju poäng. Sjätte eller fjärdeplats är kanske iofs helt ointressant det med - vem vill hundraårsjubilera genom att förlora mot Cork i nått kval till nåt kval till att bli sämst i Europa?

F1 såg ju ut att kunna ge poäng, iallafall till kurva 5. Undras om stallet låter Trulli förklara sin syn på det hela, den synen var ju minst sagt intressant där han sprang över till Sutil och blev fysisk. Sen såg det ju bra ut ett tag för Kobayashi, men efter sista depåstoppet lyckades de precis få ut honom efter blockmongot Fissichella. Betydde iallafall att han fick göra en omkörning i sitt första F1-lopp. Troligtvis ganska ovanligt i ett premiärlopp.

Och Roma, ... Vi såg Wallander istället, men i TV4-pausen fick jag se att vi hade ledning - för att vända det till underläge. Brandvägg är dessutom en konstig historia, men det var roligt att till och med Wallanders mail var på svenska - dock var Falks anteckningsbok på engelska.

Hockeyn gick däremot bättre, en knapp seger i bortaderbyt mot Nybro och TAIF fortsätter vägra förlora. Ska det som vanligt bli "sämst när det gäller"? Vill man sen försöka se något positivt i att Örebro än så länge klarar att hålla sig i mitten av HockeyAllsvenskan så är det att TAIF då borde klara samma sak. TAIF har även bättre publiksnitt än 6 av lagen i HA. Men man kan strunta i sånna diskussioner också, och bara fokusera på att hata Örebro. Och då var det ju inte fel att Pantern tvålade till KHK. Trots att man blivit av med sin viktigaste spelare. Mmmm... Skitsnacksspridaren Fahlander hävdar förresten att Torsten Flink spelat för Pantern, måste jag försöka bekräfta/dementera. Nej, dags för lunch

2009-10-14

AddThis

Nu la jag på AddThis-knappen, och tryckte på den. Kan internet cirkelreferenser? Måste nämligen utvärdera säkerheten på denna funktion...
Bad Taste Cambodia

Shared via AddThis

2009-10-08

Höger eller vänster?

Höger eller vänster? Men Alliansen har å andra sidan hamnat i ett riktigt stim av tokmotioner. Tokigast i veckan annars är ju offentlig dresscode. Satt man i regeringen trodde jag stora fördelen var att man kunde lägga genomarbetade propositioner, men sitter man i allians kanske det behövs lite tokstollar som kastar in förslag. Reinfeldt får väl komma tillbaka från sina samtal med gud och styra upp. Men jag får väl heja på gud nu när Ohly svikit.

2009-10-07

Juggan är borta

Marskalk Titos framtidsstat har suddats bort. Min kollega från Juggan tyckte inte det var så märkvärdigt. Östtyskland, denna mönsterstat, fick .dd, men fick aldrig tillfälle att maila någon med sådan adress, tragiskt. Sovjetunionen står däremot enat mot de kapitalistiska horderna, med över 80 000 registrerade domäner och ständiga nyregistreringar!

2009-10-02

Boatspotting: Oden

Isbrytaren Oden påväg söderut i 8 knop. Verkar ha varit uthyrd till Exxon för att smutsa ner Norra ishavet. Dessutom den sista båten från Arendalsvarvet. Historia! Står att den är på väg mot Helsingborg, men det brukar vara Landskronavarvet som rustar om dem för sommar- respektive vintersäsongen.

2009-10-01

Min kampanj mot AIKs nya tönt

Han firar målet genom att ta av sig tröjan, men slipper varning för att domarn liksom alla andra "bra eller anus"-kunniga människor i vårt avlånga land inte kunde föreställa sig att någon kunde ha en tröja till under. Så töntigt att jag nu, tre dar senare, kokar över. Hur tänkte han! Tacotöntfaktor. Som synes spelar han i långärmat - bara det är upprörande. Till råga på allt poserar han sen med en Hata Göteborg-tischa.

Som kompensation för det uteblivna gula kortet startar jag alltså en kampanj här på bloggosfären. Vicka hakar på?