Åre - 2015
-
Tillbaka i Åre för den traditionella vecka tio. Den här gången kom som
vanligt fam Idborg på besök. Och de tvekade inte att ta med sig fantastiskt
väder. ...
11 år sedan
Har valideratNej, mina fredagshaiku blir bara sämre och sämre. Jag däremot blir bara bättre och bättre, och nu rundar jag av vårterminen här på Sockerbruket, för att få några futtiga veckors återhämtning. Men med teknikens under kan jag ju fortsätta blogga från skogen.
Tre tomma veckor i TIME
Dags att åka hem
AkademiaUnder veckan har man hunnit med att patcha snett, och nu förhoppningsvis patcha rätt. Men det är inte lätt att veta, vår cache-lösning här gör att i worst case tar det 48 timmar för en ändring att slå igenom på sajten. Dock tror jag inte det betyder att medelväntetiden ligger på 24 timmar, så jag hoppas på resultat redan i kväll på mina fina fixar. Annat är det i forskarvärlden! 2003 småforskade jag på nårra företag i Öresundsregionen, och följde upp i Australien 2004. Då publicerade jag två workshopartiklar på mina resultat, för att få feedback till en tidskriftsartikel. Den blev färdig under året, och 2005 doktorerade jag. Nu kommer artikeln i tryck! Åsså har content-folket här på IKEA mage att knorra över att det tar upp till två dar att få ut en ändring här...
En värld full av dynamik
Oj, vad allt går snabbt!
Laval, partneriJa, riktigt klart är det inte, men en instans i snåren av EU-byråkrati har iallafall gett facket rätt, och jag tror det är näst sista instansen. Slutgiltigt besked på om vi ska lägga ner all verksamhet i folkhemmet kommer vid årsskiftet. Nu ska jag koda javabönor!
Arbetsköpare darra!
Se Byggnads vinna
Ostron och champagneJa, den känslan får man väl leva på till lönen dyker upp. Men titta! Där hade ett trevligt "förskott" på min provision dykt upp! Fasen, så tog man tåget idag för att slippa lockas att dricka pilsner redan vid femtiden. Hmm, 6000 in på kontot, hur mkt belastar det kostnadsstället? Borde vara nånstans runt 16 500? Men man kan ju inte räkna så, det är ju inte riktiga pengar på kostnadsstället. Inte ens när man tjackar stuff för det - då försvinner ju momsen också. Frågan är om man kan ta ut IKEA-prylar och hävda att det är jobbrelaterat. Troligtvis inte. Men nånting som går att använda som platt TV i sovrummet måste man väl kunna ta ut? Annars får man köra med projektor då då.
Som han är en stekare
Han steker - steker
Champagne och ostron
Jag ska bli en stekare
Fan vad jag steker