2009-04-27

Inte bara Herr Ampelmann

Berlinarna har också slagit vakt om en annan frihet från den gamla tiden, frihet från religion. Herr Ampelmann har ni här.

Boatspotting: Ocean Nova

Ett lustigt skepp ligger inne i det lilla varvet här söder om Knutpunkten, Ocean Nova. Den är precis hitkommen från Antarktis efter att ha gått på grund under kryssning. Undras vad dom kan göra åt en bucklig skorv här i Helsingborg? Landskrona Stål AB heter dom, men varför köra en båt runt hela jorden för att få den lagad?

2009-04-25


Posted by ShoZu

2009-04-24

Lämnar halsdukarna på rummet


Man konfererar ju med stockholmare så man får offra en förkylning på fjället för att visa lite hjärta i motgångarna nu

Posted by ShoZu

2009-04-23

I've got a golden ticket

En guldbiljett som är lite svår att använda: jag är uppsatt på 61 timmar i veckan här på IKEA, så varje timme över 40 blir kvalificerad övertid. Inte så lätt att utnyttja när man pendlar 3 timmar om dan...

2009-04-20

Rekordförsök


Den har tuggat i 2 timmar för att uppdatera sig. Hur lång tid kan en uppdatering ta, och its illa går det när jag ger upp och startar om hårt?

Edit: Efter 7 timmar stängde jag av hårt, och den stekte inte min profil så jag fick logga in och börja om. KB915597 hade fastnat. Definitionsfil version 1.55.1119.0 verkar inte ha varit så bra. Nu har det kommit en ny som den installerade fint.

Posted by ShoZu

Serieledare

Känns lite konstigt att vara serieledare efter att ha tappat poäng hemma mot lillebror, men Sankan fick lägga på en (1) minut på sitt personliga rekord, vi har 10 förlustfria allsvenska matcher i följd, och sist vi vann mot TFF tog vi SM-guld. Jag hoppas vi lärt oss lillebrorsan till i höst och kan göra om det. Wilton såg OK ut, men hade vi haft honom inne i 70 och sen tagit in Agon hade det nog sett annorlunda ut. Agon har väl bara lyckats som inhoppare? Såg dessutom inte skönt ut när han blev fälld i mitten på första.

Suck igen

Gjorde dom upp om det i torsdags?

2009-04-18

Ibland går det bra


Posted by ShoZu

2009-04-17

Aldrig får man vara riktigt glad 2

Fan. Fan fan fan. Jugge efter jugge går sönder. Men handen är väl inte lika viktig som knäet så han kommer väl tillbaka. Men hur blir det i derbyt?

Edit: Kanske löser sig? Undras om han ska få nån lika fin ramsa som Agon eller Miljan - hoppas han blir värd en på söndag

Edit 2: Fast frakturen blev ju bekräftad. En kvart som supersub bör han väl ändå mäkta med?

2009-04-16

Suck

Suck! Men nu hoppas vi på seger på Råsunda - känns som det var ett tag sen. Ijeh ser jag framför mig, men vi har lyckats sen dess.

2009-04-15

Boatspotting: Stockholm och Malmö igen

De passerade engelska kanalen för 40 timmar sedan, fastsvetsade på Eide Trader. Bombhögern är rädda för att flottans glada gossar kommer att skjuta ihjäl för få afrikaner. Gudmundson twinglylänkar sig själv i smyg också, repetition är kunskapens moder.

Aldrig får man vara riktigt glad

MFF fick en nästan att glömma debaclet i Haparanda, och våren är här och allt (förutom muren) kändes bra. Men då ska ju vår matchvinnare Miljan sabba korsbandet. Truppen känns ganska bred just nu så det sabbar väl inte säsongen för laget, men tråkigt likväl. Apropå värvningar så köpte Örebros ordförande hela Asplövens lag inför sista matchen. Konstigt att transferfönstret öppnade dagen innan säsongen tog slut? Men nu kan jag inte hockeyförbundets transferregler, man får hoppas Fahlander kan dom nu när han ska upp i Hockeyallsvenskan.

2009-04-10

Ground Zero?


Posted by ShoZu

2009-04-09

Sista bilden på muschen


Den blev inte vackrare av att jag rakade resten med hyvel. Bilen är för snabb, nu står man i Gedser

Posted by ShoZu

Mustaschens sista dag

Kom att tänka på att dom ju flyger till Haparanda, eller nästan. Nu ska man inte spekulera i vad som händer om dom klarar det, men det gör jag ändå: Kan ju bli en vacker resa från Kallinge tillbaka till Tingsryd om folk sluter upp. Synd att kommunen inte har någon flygflottilj som kan ta emot det hemvändande planet, det är ju bara helikoptrar som trillar ner i skogarna därikring. Måste sluta, och packa bilen istället. Får följa dramatiken på Text-TV mellan Rostock och Berlin ikväll. Glad påsk på er!

2009-04-08

Läggmatch av bloggläsare?

Fahlander är ju inte omtyckt någonstans förutom under skuggan av Svampen. Men jag har svårt att tro att han är så illa omtyckt att han skulle missa Hockeyallsvenskan pga en läggmatch. Min uppfattning var ju också att idrottsutövare inte läser om sig själva i media, men Labbe har ju iallafall visat att han följer Kavehs blogg. Fahlander själv tror inte att Asplöven blir mindre motiverade av hans blogg, men om det skulle bero på att de inte läser den eller på att den med Fahlanders egna ord "bara är spel för gallerierna" vet jag inte. Imponerande ändå att enligt egen utsago ha 100 000 besökare i månaden på "ett spel för gallerierna". Då föredrar jag en blogg som är partisk men inte utger sig för att beskriva hela division 1. Men jag blir ändå lite orolig när en mångmiljonär säger att han "själv skulle se till att Asplöven var motiverat för uppgiften".

Muren, från väst


Är orolig att mitt tilltag med denna lapp kan stå mig dyrt. Försvaret är att det är i samma ironiska anda som texten på förslagslådan. Biter nog dåligt...


Roligt att vi också sitter i den mest ohälsosamma och önskade kontorsmiljön, och det var redan innan muren restes.

Posted by ShoZu

2009-04-07

Funkar geotagging?


Samma gamla utsikt, men var?

Nej, funkar bara om man skickar till Flickr, och det var ju just vad jag ville undvika...

Posted by ShoZu

Testar ShoZu


Får se om det funkar bättre än Flickr

Hmm... Är alltid på i bakgrunden, och dyker upp några sekunder efter man har tagit en bild. Den skickar bilder direkt till blogger, och säger sig vara obegränsad om varje objekt är mindre än 10 MB. Bilden här är i originalstorlek, men bilden i nästa post är web size. En nifty feature är att man kan be den föredra att skicka över routern här hemma, hittar den inte den så skickar den över Telia. Kan nog bli bra, får prova ett tag. Får se om det påverkar batteritid påtagligt.

Posted by ShoZu