2010-01-30

Vann jag?

Alla marker är ju i min hörna, jag kanske inte gick tokback igår

2010-01-28

Sluga tidningsgubbar

På busshållplatsen har de lagt två gårdagens över de ännu ej utdelade. Alla blev förvirrade, ingen vågade bryta sig in i packarna

2010-01-26

Segt Telia

Telia går så oerhört segt nu, via ADSL och mobilt bredband. Det verkar som det funkar lite, för jag kan skriva detta, men Cisco, Telias egen kundinfosida osv ser jag bara titlarna på. Ja, på Telias sida ser jag bakgrundsfärgen. Google funkar iallafall, men segt, och på Google News ännu ingen info om att Telia skulle ha problem.

Steam o MW2 var bara att glömma... Ville ju gejma lite idag.

Bilpendla

Rolig rök ger rolig kö. Allt detta för jag ska sälja 3 akvarier för 500. Kommer bli dyra 500kr. Och trafikradion säger inget.

Edit: Nu har jag kommit fram till jubb. Lönt? Ska nämligen söderut vid strax efter tre för dedär akvarierna. En artikel här. Ingen aning om någon kommit till skada. Jo, ingen där iallafall.

2010-01-24

TAIF drar ifrån

Taif vinner för tredje gången mot Olofström. Lite svårare än tidigare, men som vanligt rasslar det till i tredjeperren [1, 2]. Pantern lyckade också med en trepoängare, behövligt. Såg ut som att de än en gång skulle tappa en ledning, men de rykte upp sig i sista. Nu hoppas man båda har något att spela för när Taif kommer hit till Malmö - och att Taif inte tvingas bli laget som stoppar Pantern från fortsatt spel. Nybros förlust i sista perioden mot Hästen gav Taif lite avstånd till tvåan i seren. Men jag ser nog hellre Nybro på andraplatsen när serien är över. Snart dags försöka förstå sig på hur playoff och vidare kval ser ut. Till och med lagen i fortsättningsserien har ju nån sorts chans att komma upp. Dvs KHK. De har ett snitt på 2800, i Sveriges nuvarande fjärdeliga. Sjukt.

Tyvärr krockade gårdagens mästerverk i Turin med en kollegas avtackning. En riktigt härlig fest, men när jag läser resultatet undrar jag om jag inte skulle stannat framför TVn. Forza la Lupa! Trejdeplats nu, finns det hopp?

MFF-Köge missade jag också, härligt med 2000 på träning, vänsterbacksfrågan verkade dock inte få något svar.

2010-01-23

Alfapet LE

Gör det bättre själva! Mörda, diesel, svål, trål, sug, porr...

2010-01-22

Börjar knas

Och vi har domare i svart och vitt!

Fredagsmys!

Är ju ett ord som hamnat i årets SAOL. Alltså dags för Alfapet! Scrabble är för träisar

Gardon Bule

Januarilönen tog slut på Obs, efter inköp av indegrienser till lövbiff Gardon Bule

2010-01-21

Nioling

Trodde jag uppfunnit ett nytt ord. Men det fanns 314 träffar på nioling. Och det finns människor som dragit in dom också. Jag får njuta av att jag spelade bättre än mitt slumpsystem, slumpen gav 2 av 9 rätt, jag 3 av 9... Jag fick iallafall in den allra viktigaste [1, 2, 3], den som gjorde att vi är ensamma i topp [4, 5], och den som gjorde att Malmö fortfarande har chans på två positiva hockeykval [6] (det andra Malmölaget gick det inge bra för, så deras chans börjar se mer och mer teoretisk ut [7, 8]).
Mariestad (Majsta, Marjesta?) vann sistaperioden, en av väldigt få förlorade tredjeperioder för TAIF denna säsongen. Jag undrar om det är signifikant att Mariestad spelade i allsvenskan förra säsongen. Utskällde LG hade problem i första perioden, men sen fick man faktiskt se en del repriser! Jag undrar vad det är för teknisk lösning, en riktig reprismaskin lär vara dyr.
Nybban hade ju målvaktsbrist efter att ordinarie sträckte sig på straffarna förra omgången, men pojkspolingen de ställde i buren höll tätt i 60+5, och i straffarna! (Två utropstecken i samma inlägg, men så är det ju viktiga saker jag tar upp.)
Redhawks match handlade också till stor del om målvakter. Det är väl inte vidare sannolikt att de kommer topp tre, men exempelvis Lakers är väl inte så bra som deras tabellplacering? Playoff till kvalserien är iallafall ett snäpp bättre än förra säsongens resultat, och det bör man väl kunna räkna med? Den förlorade playoffplatsen mot Leksand var väl vad som också gjorde att Babyhawks inte tog Skånebragden.
I övriga matcher hann Pantern ge mig lite hopp innan de rasade ihop, och Gjoset gav Ferrarin en match men det höll inte i mer än 45 minuter.
Nej, dags att gräma sig över ännu en oavgjord i vetligan... Eller glädjas åt en sjundeplats på trivia.se? Nej, har man legat trea finns ingen glädje i det.

2010-01-20

Hockeyonsdag

Härligt enkel serier nu på våren - TAIF börjar spela borta mot de från 1E på onsdagar, och spelar hemma mot de från 1F på söndagar. När det vänder blir det tvärt om. Skulle kunna betyda att jag lyckas ta mig upp nån söndag, men ännu ej. Ikväll är det Mariestad BoIS [Majsta Boys], som jag tror ska kunna betyda tre nya pinnar. F.ö. i Allettan Södra hoppas vi alla att Pantern tar tre pinnar mot Hästen, och att de övriga lagen från 1F tar iallafall någon poäng mot 1E-lagen, dvs Nybro mot Skövde och Olofström mot Skåre. Men Nybro behöver inte ta alla poängen, de delar just nu ledning med TAIF. Och i fortsättningsserien 1F får ju gärna Mörrum tvåla till KHK, men det är för mycket att hoppas på.

"Hockeyonsdag" kommer från rödhökarnas reklam i dagens tidning (som saknade kulturbilaga, var det bara jag eller?), och de måste verkligen slå Almtuna idag. Då byter dom plats på 5:e och 6:e. Just nu är det 7 pinnar upp till tredje, så då ser vi gärna att Troja hjälper till genom att ta poäng på Lakers i smålandsderbyt. Även om det hade varit trevligt med Troja när TAIF ska kvala upp. Örebros bunker ska också ta emot Västerås, vi ser fram emot ännu ett skandalderby, och alla hejar vi ju på gurkorna! Då kan vi väl också be om att Sundsvall besegrar Bofors (inget ont om Bofors) så har Örebro helt plötsligt närmat sig botten. Kval med Troja och Örebro, det hade varit fint. Men nu är det ju bara de två sista i HockeyAllsvenskan som får kvala neråt, så det verkar lite långsökt. Skulle man hitta en lången på SvenskaSpel med matcherna ovan så tror jag mina "tips" ger fina pengar. Apropå det såg jag ett liveodds på handbollen igår, en bit in i andra: 1,01 på Sverige, 8,50 på kryss, 7,00 på Slovenien. Man skulle slagit till. Om man bara hade lärt sig att svensk handboll inte är vad den varit.

Oj, nu satte jag en tia på dessa nio matcher, enligt mina förhoppningar. Den ger 47000:-. För att kolla slumpade jag fram en rad också, som ger 24000:-. Svårslumpat med Excel, man kanske skulle slumpa med tärning - 1,2,3 prickar hemmaseger, 4 prickar kryss, 5,6 prickar bortaseger. Vinner jag tar jag ledigt en månad, får jag fler rätt än min slumprad blir jag glad.

2010-01-18

Oj vad stor!

Inte tänkt att skriva ut bilder som denna. En bättre lösning map kontorsmöbler måste också till. Epson R2880

Elanga till MFF?

Nyss var TFF på tapeten, men nu tränar han med MFF. Om nu ynglingen från Brommapojkarna inte passar i MFFs framtid så kan ju Elanga få ett halvår att vara Ricardinhos ersättare. Eller är han fortfarande lika galen? Undras hur man mognar på bänken i Bröndby eller med Horsens...

Ännu en lysande halv säsong?

Roma har vaknat lagom till jul, som så många gånger förr. Ibland har de istället valt att spela glimrande fotboll på hösten för att klappa ihop på våren. Men nu kanske det räcker till Champions League? Luca Toni verkar ju iallafall vara ett nyförvärv som är lyckat från första början. Hur ofta händer det? Följde tyvärr inte matchen, hur håller man sig uppdaterad på vilka matcher som visas från Serie A?

Pantern fick man tycka lite synd om när de igår åkte upp till The Green Machine och fick storstryk. Matchen rasade dessutom ihop på ett olyckligt sätt för Pantern, 3-1 skulle varit offside, 4-1 gör TAIF i boxplay, och 5-1 av den utvisade spelaren i samma boxplay direkt när han kommer ut på isen. Men de kan inte klaga - de tog 3 poäng på TAIF i grundserien, mer än någon annan.

2010-01-17

Lyser det värdighet?

Lyser det värdighet?

2010-01-16

Austin Powers?


Gick Austin Powers i början på året? Jag har aldrig haft så mycket träffar som 4 jan, och alla ville till Preparation H

2010-01-15

Ordförande Kristensson

Tack gusselov blir det inte så, kanske vi till och med slipper sånna stofiler i styrelsen efter årsmötet. Krister var en lysande spelare, men är han så rädd för medlemmarna får han väl gå med i styrelsen till någon bolagiserad förening istället. Precis som att rebelledare som vinner aldrig blir några riktigt bra statschefer kanske vinnande fotbollsspelare ska hålla sig från styrelserummen och ta några mer operativa uppdrag. Man vill ju exempelvis utnyttja Patrik Andersson - men hur? Jag vill inte se honom yttra liknande om 30 år. Men det ska bli intressant att se dels om Malmö FFs vänner får in något av sina förslag i styrelsen, dels att se hur rollfördelningen påverkas av att ha en inkörd VD på en ny VD-post, ny ordförande och ny sportchef.

Ordförande Fhalander

Gnällponken Fahlander ger sig inte. Han försvarar att man måste få reagera och kasta in vattenflaskor på isen - det hade inte ens Ordförande Mao eller Buffalo Madsen vågat sig på. Det kan vara en medveten mediastrategi, han har ju tumme med fotfolket efter att ha skrivit världens mest lästa blogg, och gnällrövar i kommentarfält gillar att skylla ifrån sig på domare - ibland även på tidtagare vid bortamöten...

Gäller bara att han kommer ihåg att betala in sociala avgifter på den nettobonus på 7500kr han nu ska ge sin avdankade MIF-tränare. Det är inte kul att bli tvångsnedflyttad, tro mig.

Edit: Storbloggarn har också fått blogga av sig som gäst på sin gamla blogg, självklart med kommentarfältet avstängt. Buffalo Madsen lyckades ju, kommer Fahlander att lyckas?