2010-02-26

Kaffe? Te?

Nån som vågar gissa vilket som är vilket?

2010-02-21

Livet som vänsterhänt

Backhand på såsen. Tur Wii går att ställa om. Fick ändå pisk av blivande svärfar

2010-02-16

Holiday on ice?

Nja, Rammstein i Percys hockeylada

2010-02-14

Bortafansen

Mina killar alltså. Rök inomhus, inget som hade uppskattats i fotbollsallsvenskan. Nu är det iallafall dags - om det går att se nått i dimman

Alla hjärtans

En lunch som bryter av mot gourmetmaten på Herrestads Gästis

2010-02-10

Boatspotting: Havfruen

Dansk patrullbåt, norrut, 20 knop. Men den ska nog bara ta en repa och lägga sig i Helsingör som vanligt. När jag kollade upp den fick jag se mitt första flygplan på AIS-skärmen! Bara en sifferkod, så jag kunde inte identifiera det...

2010-02-08

Boatspotting: Gotlandsklass

En ubåt stävade norrut, och dom jävlarna har ju inte sina AIS-transponders påslagna. Denna gången hann jag iallafall titta länge nog för att ha en hyfsad identifiering i min Jane's Warships Recognition Guide, i baksidan av tornets överkant var ett överhäng, och den hade ganska få periskop och antenner. Borde alltså vara en Gotlandsklass. Den låg ganska lågt i vattnet så man i princip inte såg något av skrovet, fast svallet gjorde att man såg området runt tornet. Och därifrån rök det vitt. För lite för att vara avsiktlig rök, för mycket för att vara avgaser.

2010-02-05

Fördrink?

Man blir lite orolig när det är 2 flaskor till fördrinken. Men vi är ju trots allt 4 som ska dela

Veckans rebus

Hur tar man sig från Division 1 till HockeyAllsvenskan?

Playoff 1 (PO1) (bäst av tre matcher)

1:a Div. 1A Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Norra
1:a Div. 1B Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Norra
1:a Div. 1C Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Mellan
1:a Div. 1D Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Mellan
1:a Div. 1E Fortsättningsserie – 3:a i Allettan Södra
1:a Div. 1F Fortsättningsserie – 4:a i Allettan Södra

Playoff 2 (PO2) (bäst av tre matcher)

Lottning (segrare PO1) – Bäst rankade lag från PO1
Lottning (segrare PO1) – Näst bäst rankade lag från PO1
Lottning (segrare PO1) – Näst sämst placerad 2:a från Allettan
Lottning (segrare PO1) – Sämst placerad 2:a från Allettan

Playoff 3 (PO3) (bäst av tre matcher)

Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Norra
Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Mellan
Lottning (segrare PO2) – Lag 1 Allettan Södra
Lottning (segrare PO2) – Bästa 2:a från Allettan

Kvalserien till Allsvenskan

Segrande lag från playoff 3 samt de två sista lagen från Allsvenskan bildar sedan en kvalserie med sex lag, 10 omgångar, där de två första lagen går till Allsvenskan

Detta ska gå att läsa ut från detta dokument, bland annat sid 10-11.

2010-02-04

Boatspotting: Visby

M/S Visby på väg söderut i 23 knop. Men det var systerfartyget som krockade i somras, Gotland. Så fan vet vad Visby gör på denna sidan vårt avlånga land. "Destination VISBY - Est. Time of Arrival 2010-02-05 22:00:00" så det ska väl ordna upp sig. Gissningsvis underhåll i Gbg.

2010-02-01

Grafikkortsmannen

2010-01-30

Vann jag?

Alla marker är ju i min hörna, jag kanske inte gick tokback igår

2010-01-28

Sluga tidningsgubbar

På busshållplatsen har de lagt två gårdagens över de ännu ej utdelade. Alla blev förvirrade, ingen vågade bryta sig in i packarna

2010-01-26

Segt Telia

Telia går så oerhört segt nu, via ADSL och mobilt bredband. Det verkar som det funkar lite, för jag kan skriva detta, men Cisco, Telias egen kundinfosida osv ser jag bara titlarna på. Ja, på Telias sida ser jag bakgrundsfärgen. Google funkar iallafall, men segt, och på Google News ännu ingen info om att Telia skulle ha problem.

Steam o MW2 var bara att glömma... Ville ju gejma lite idag.

Bilpendla

Rolig rök ger rolig kö. Allt detta för jag ska sälja 3 akvarier för 500. Kommer bli dyra 500kr. Och trafikradion säger inget.

Edit: Nu har jag kommit fram till jubb. Lönt? Ska nämligen söderut vid strax efter tre för dedär akvarierna. En artikel här. Ingen aning om någon kommit till skada. Jo, ingen där iallafall.

2010-01-24

TAIF drar ifrån

Taif vinner för tredje gången mot Olofström. Lite svårare än tidigare, men som vanligt rasslar det till i tredjeperren [1, 2]. Pantern lyckade också med en trepoängare, behövligt. Såg ut som att de än en gång skulle tappa en ledning, men de rykte upp sig i sista. Nu hoppas man båda har något att spela för när Taif kommer hit till Malmö - och att Taif inte tvingas bli laget som stoppar Pantern från fortsatt spel. Nybros förlust i sista perioden mot Hästen gav Taif lite avstånd till tvåan i seren. Men jag ser nog hellre Nybro på andraplatsen när serien är över. Snart dags försöka förstå sig på hur playoff och vidare kval ser ut. Till och med lagen i fortsättningsserien har ju nån sorts chans att komma upp. Dvs KHK. De har ett snitt på 2800, i Sveriges nuvarande fjärdeliga. Sjukt.

Tyvärr krockade gårdagens mästerverk i Turin med en kollegas avtackning. En riktigt härlig fest, men när jag läser resultatet undrar jag om jag inte skulle stannat framför TVn. Forza la Lupa! Trejdeplats nu, finns det hopp?

MFF-Köge missade jag också, härligt med 2000 på träning, vänsterbacksfrågan verkade dock inte få något svar.

2010-01-23

Alfapet LE

Gör det bättre själva! Mörda, diesel, svål, trål, sug, porr...

2010-01-22

Börjar knas

Och vi har domare i svart och vitt!

Fredagsmys!

Är ju ett ord som hamnat i årets SAOL. Alltså dags för Alfapet! Scrabble är för träisar