2010-06-24

Bröllopsrödtjut till gli azzurri

Budgetbekymmer och senaste Afganistankriget

Ja, inte statsbudgeten då. Utan MFFs bekymmer. Jag kan inte sluta tänka att det har med Jeppssons idéer om att göra MFF till en riksangelägenhet. Nej, strax söder om, strax norr om och strax väster om landsvägen, där hör MFF hemma. Vi får väl hoppas att en guldjakt kan rädda ekonomin till slut. För tillfället är jag nöjd med att lyssna på vuvuzelor. Finns det en app till N97an?

För att som vanligt blanda fotboll och politik: Bildt sa till mig nu på vägen till jobbet att han är orolig att Afganistankriget ska tappa fart nu när dom byter chef för detta krig. Har Bildt så bråttom att förlora? Engelsmännen tog 80 år på sig, och ryssarna förlorade snabbare än vad NATO redan tagit på sig att förlora.

2010-06-02

En del rom, lite cola, i ett pytteglas?

Första tvätten

Förra årets fölsedagströja tvättad för första gången, efter 361 dagar. Hur många säsonger håller den då?

2010-05-24

Ståplats?

2010-05-21

Nedstam nr 11?

I livet då alltså. Totalt har vi väl varit 13, fast inte samtidigt. Idag blev hon det iaf, och posten har redan uppmärksammat att vi nu garanterat är tvåsiffriga. Se upp ni andra!

Tredje tjejen vill bara ha mej

Mina tjejer är söta

Dom har olika intressen

2010-05-19

Kamerakatten

2010-05-17

Nån gillade morgongåvan

Och nej, fler gillade den, men Ufo är först att hångla med den

2010-05-11

Boatspotting: QM2

Queen Mary 2 är ju för djup för Köpenhamns redd så dom bussar 2500 passagerare dit istället.

2010-05-10

Boatspotting: Mona Lisa

Nu har ju HDs kryssblogg börjat igen, jag missade en vecka men påmindes av Mona Lisa som stävade mot Köpenhamn. Imorgon blir det finbesök av Queen Mary 2. EDIT: Jassmannen gav mig länk till QM2s bridgecam! Just nu en bild på det fula rådhuset i Oslo.

För övrigt märks ändringar i ekonomin, fler fula båtar med nya bilar på väg till och från Malmö, och sen är det domhär tankersarna som ligger i Lundåkrabukten och Lommabukten. Just nu bara fyra i Lommabukten och två i Lundåkrabukten - har varit några fler under veckorna som gått. Inte full pejl på vad de väntar på - billigare olja från Ryssland? Nu borde de väl kunna tuffa iväg till Mexikanska golfen där det finns hur mycket som helst!

2010-05-06

Vad har man gjort på fejan för att få domhär tre addsen?


Lite för träffsäkert för att jag ska må bra...

Vigselförrättaren fick inte smaka

Maj månad Malmös!

Trots två förlorade pinnar igår tänker jag att det nog kan bli Malmös månad ändå. 3p mer än HIF än så länge, och jodå, majblommorna är himmelsblå!

2010-05-03

Bredvid fel klack

Men billigt

2010-04-27

Kulan i luften i försommarvärmen

Missade tifot för en öl på Möllan

2010-04-16

Boatspotting: Stril Challenger

På väg till Gdansk med oljerigg. HH-färjan väjde, fegt.

2010-04-15

Vilket askmoln?

Himmelsblått, trots att det är Helsingborg

Vulkanadjävul

Vår fd isländske kollega var här i förrgår och varnade för Eyfjallajökul, att grannvulkanen Katla brukade brumma till 3-12 år efter Eyjafjallajökul [DN] och då göra det ordentligt - ansvarig bland annat för klimatförändringar och missväxt.

Men jag behövde inte vänta på missväxt och köld, jag kan redan nu knyckla ihop nedanstående boardingpass och rikta in mig på en helg i Maaaaaaaalmö istället för Barcelona. Kastrup stängde 12.10 - den mest optimistiska prognos jag hört ryktesvägen säger att det kan vara över på ett halvt dygn...