2010-09-26

Då var det dags igen!

2010-09-21

Twitter attackerat


Som synes ska man inte hoovra över svarta texter i Twitter idag. Nån har lyckats med en XSS, Twitter får nog skämmas ett tag.

2010-09-16

Ser släkten

Ser dom mig?

Egna västar

Inte riktigt fullsatt igår

För en flickstackare kunde inte nyttja sin biljettstackare

2010-09-09

Boatspotting: HDMS Absalon

HDMS Absalon på väg söderut i sundet, i 13,3 knop. Då är det alltså fritt fram för piraterna?

2010-08-29

Viss glädje

Ska det räcka?

Skickat från min Nokia-telefon

Ska vi ta ledningen på riktigt?

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-28

Valår

Minns ni den?

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-27

Klittetanterna

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-25

Urban Cruizer

Bra mycket roligare än förra veckans lånebil - Yaris. Men detdär med diesel?

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-22

Ryds turstbuss

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-20

Mittbitar

Är västerbottenmittbitar så goda som dom säger?

Skickat från min Nokia-telefon

Frugans leksakssamling

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-15

A perfect day!

Tung bakfylla, vinst, IFK HIF 0 0, chorizo från Victor Jaraföreningen och Wiehe ger oss sanningen. Byt regering!

Skickat från min Nokia-telefon

2010-08-12

Vann jag Videoplazatwittrandet?


Och då mailade jag ändå först SMP.se i ärendet och gick ner och tog en cigg innan jag twittrade...

2010-08-10

Boatspotting: HDMS Absalon

Nu tror jag det är Absalon som ligger här utanför, med några hjälpfartyg. Min Jane's Warship Recognition Guide är från 2002, så omvälvningarna i danska flottan har inte kommit med, och min AIS-server är som vanligt nere när det är mkt örlogsmän i sundet. Grr... Önska lite att jag köpte den billigare Nikon superzoomkameran istället för att inte köpa Canon S90, så hade jag iaf kunnat föreviga båtarna och få hjälp med igenkänningen.

Absalon är ju också känd från TV, efter att ha legat i omgångar i Adenviken och jagat pirater. Undras också om det är danska fiskefartyg som fiskat ut vattnen utanför Somalia och drivit somailerna till att bli pirater?

Edit: Nu är AIS-servern uppe igen, och kollar man över Köpenhamn ser man att förutom de vanliga danskarna som ligger där, är också Thetis inne, vilket jag inte tror tillhör vanligheterna, samt ett finskt minfartyg Uusimaa och ett polskt underhållsfartyg ORP Czernicki. Gissar på storövning i Östersjön.

2010-08-09

Boatspotting: OH Perry

En OH Perry-fregatt åkte precis söderut i sundet, såg inga nationsflaggor, och dök heller ej upp på AIS-servern, luriga rackare. Polen har som sagt två gamla amerikanska, så det är väl ett troligt alternativ.

2010-08-07

Microplane invigt

På en lime, till toner av Andreas Grega

Skickat från min Nokia-telefon