Åre - 2015
-
Tillbaka i Åre för den traditionella vecka tio. Den här gången kom som
vanligt fam Idborg på besök. Och de tvekade inte att ta med sig fantastiskt
väder. ...
11 år sedan
Trots att man inte tagit poäng på de (föredetta) allsvenska lagen leder man nu tabellen, efter 6 av 10 matcher. Vi har sett det förrut, men jämfört med förra året är det ju faktiskt två lag som ska upp. Tingsryd har ju dessutom redan vunnit två serier denna säsongen, varför inte en till? Trots att vi hade gäster hann jag följa matchen, en lammstek reder sig själv. Upplösningen i de övriga två matcherna fick jag däremot vänta med till i morse. Tack Enköping, och tack Nybro! Och tack Olofström som faktiskt vunnit över både Oskarshamn och Sundsvall! Igår vände alltså Enköping ett 3-2-underläge mot Sundsvall i slutminuterna och vann straffarna. Nybro tryckte in matchens enda mål med 2-3 minuter kvar. Kolla dessutom målskillnaden - den är en halv poäng extra. Men vi behöver ta några poäng själva på Sundsvall och Oskarshamn - annars har man väl heller inte i Allsvenskan att göra? Glömde spela på matchen, nu spelade jag på Roma, men trots att det går bra för mitt lag så har ju liveoddsen sett till att jag knappt går plus. 2 tilläggsminuter kvar.
Rolig rök ger rolig kö. Allt detta för jag ska sälja 3 akvarier för 500. Kommer bli dyra 500kr. Och trafikradion säger inget.
Edit: Nu har jag kommit fram till jubb. Lönt? Ska nämligen söderut vid strax efter tre för dedär akvarierna. En artikel här. Ingen aning om någon kommit till skada. Jo, ingen där iallafall.

Första mobilbloggen på nya telefonen, om det nu funkar denna gången...